اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار لنده خبر داد:

خسارت 75 میلیارد ریالی سیل به بخش لنده

خبرگزاری فارس: بخشدار لنده گفت: در پی سیلاب‌های چند روز گذشته بیش از 7.5 میلیارد تومان در بخش کشاورزی، تأسیسات شهری و راه خسارت به این بخش وارد آمده است.

خسارت 75 میلیارد ریالی سیل به بخش لنده
حمیدرضا جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه با اشاره به جاری شدن سیلاب در بخش لنده اظهار داشت: در پی بارندگی‌های اخیر خسارات زیادی به تأسیسات آب، برق، جاده‌های ارتباطی روستاها و زمین‌ها و باغات کشاورزی و طرح‌های دامداری این بخش وارده شده است.
وی افزود: به علت بارندگی جاده‌های ارتباطی در محورهای لنده به چهارراه عالی‌طیب و قیام و حوزه موگرمون مسدود شده که ارتباط بیش از 20 روستا را قطع و یا تردد در این مسیرها به کندی صورت می‌پذیرد.
جمالی، قطع برق در شهر لنده را یادآور شد و افزود: خطوط انتقال برق فشار قوی به شهر لنده در روستای ایدنک بر اثر رعد و برق و بارش‌های جوی قطع شده و هم اکنون برق سیار برای شهر نصب شده و کارکنان شبکه توزیع برق به صورت شبانه‌روزی درصدد ترمیم این خط انتقال برق هستند و به زودی تعمیر شبکه پایان می‌یابد.
وی در ادامه گفت: بر اثر بارش زیاد باران تیرهای ترانس برق پمپاژ آب دلیک هم به دره سقوط کرده و آب آنها قطع شده که هم اکنون به وسیله تانکر و دیگر وسایل در حال آبرسانی به روستاها هستیم اما تلاش بر این است که در آینده نزدیک مشکل آن را برطرف کنیم.

*خطوط آب لنده آسیب فراوانی دیده است
جمالی قطع شدن خط لوله آب را یادآور شد و گفت: خط لوله انتقال آب به شهر لنده و روستاهای اطراف هم بر اثر این سیلاب‌ها دچار مشکلات فراوانی شده که انتقال آب را به شهر و روستاها با مشکل روبه‌رو ساخته است.
بخشدار لنده با بیان اینکه بسیاری از خانه‌های مسکونی در روستاها و حتی در نقاطی از شهر دچار سیل‌بردگی و خسارات فراوانی شده تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر به وضعیت آنها رسیدگی شود.
جمالی تشکیل ستاد حوادث را لازم خواند و گفت: در یکی تا دو روز آینده این ستاد در این بخش تشکیل می‌شود تا خسارات اصلی را برآورد و به مراجع ذی‌ربط ارجاع دهند.

*بخش کشاورزی لنده بیشترین صدمات را از سیل دیده است
وی یادآور شد: برآورد اولیه خسارات وارده در بخش لنده بیش از 7.5 میلیارد تومان بوده که 4 میلیارد تومان آن متعلق به بخش کشاورزی و 3 میلیارد تومان آن در حوزه شهری و 500 میلیون تومان در حوزه راه است.
جمالی خاطرنشان کرد: مابقی دستگاه‌ها در حال محاسبه خسارات سیل هستند که پس از جمع‌بندی خسارت اصلی اعلام می‌شود.
بخشدار لنده افزود: از همان ساعات اولیه بارش‌های سنگین، همه دستگاه‌های خدمات‌رسان دولتی و غیر دولتی این بخش به همراه رؤسا و کارمندان ادارات با همکاری بسیج مشغول خدمات‌رسانی به مردم و مناطق خسارت دیده شدند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول