اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر سابق ایران در ایتالیا و مکزیک:

توهم درآمد نفتی در کشور برطرف شود/سوء‌ظن نسبت به مسئولان ناشی از توهم درآمد نفت است

خبرگزاری فارس: سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا گفت: در حال حاضر سوء‌ظن مردم نسبت به مسئولان دولت و نظام ناشی از افزایش توقعات آنها نسبت به افزایش درآمد نفت است و توهم درآمد نفتی در کشور باید برطرف شود.

توهم درآمد نفتی در کشور برطرف شود/سوء‌ظن نسبت به مسئولان ناشی از توهم درآمد نفت است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدحسن قدیری‌ابیانه در مجمع بزرگ مبلغان حوزه علمیه اصفهان اظهار داشت: در حال حاضر شاهد این هستیم که تلاش‌های گسترده‌ای از سوی واتیکان، موساد و دیگران برای جذب جوانان ایران به سوی جریان‌های انحرافی و دوری از اسلام انجام می‌شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از دلایل گریز از مرکز و رواج جریان‌های انحرافی ناشی از مسائل اقتصادی است، اضافه کرد: در صورت برطرف شدن مسائل اقتصادی بسیاری از مشکلات موجود در جامعه برطرف می‌شود.
سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا با اشاره به اینکه اذهان عمومی باید نسبت به درآمد نفت ایران اصلاح شود، تصریح کرد: در حال حاضر انتظارات مردم نسبت به میزان درآمد نفت بسیار است و با افزایش توقعات مردم نسبت به این موضوع سو‌ء‌ظن مردم نسبت به مسئولان کشور بیشتر می‌شود.
وی به نتایج حاصل از نا‌امیدی مردم از دولت اشاره کرد و افزود: در ایران مردم فکر می‌کنند که دولت باید معیشت مردم را تأمین کند، اما در دنیا مردم باید معیشت و هزینه‌های دولت را تأمین کنند.
قدیری‌ابیانه با اشاره به اینکه مسئولان در دنیا به جوانان به عنوان راه‌حل نگاه می‌کنند، تاکید کرد: کشور باید از توانمندی‌های جوانان در راستای تولید ثروت و انجام اقدامات لازم استفاده کند.
وی بیان داشت: رواج اعتیاد و بسیاری از مشکلات موجود در کشور ناشی از نا‌امیدی نسبت به دولت و نظام است و بی‌هویتی و بی‌اعتمادی جوانان را به سوی انحراف می‌کشاند.
سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک با اشاره به اینکه زمینه اقدامات فرهنگی در کشور باید فراهم شود، ادامه داد: توهم درآمد نفتی در کشور باید برطرف شود و یکی از سیاست‌های غربی ایجاد انحراف در راستای رشد و پیشرفت کشور‌های اسلامی است.
وی اظهار داشت: فرهنگ کار در آمریکا در حال گسترش است اما کشور‌های غربی به دنبال توقف فعالیت‌های اقتصادی و جلوگیری از پیشرفت‌های ایرانیان هستند.
قدیری‌ابیانه با اشاره به فعالیت خود در مکزیک اضافه کرد: در زمان حضور خود در مکزیک به این نتیجه رسیدم که ایران در مکزیک دچار شبیخون فرصت‌ها شده است.
وی به ضرورت آشنایی کشور‌های مختلف با ارزش‌های اسلامی اشاره کرد و بیان داشت: مردم دنیا باید با باور‌ها و اعتقادات کشور‌های اسلامی آشنا شوند و تفکر و تعقل مبنای باور‌های اسلامی قرار دارد.
سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک تاکید کرد: قرن حاضر قرن اسلام است و تمام مردم باید با شناسایی موقعیت‌ها تمام مردم جهان را به سوی اسلام دعوت کنند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر بیداری اسلامی به روی بسیاری از کشور‌ها باز شده است، ادامه داد: تمدن بزرگ اسلامی در حال شکل‌گیری است و انقلاب اسلامی ایران محور این تمدن قرار دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول