اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

سکوت در برابر فتنه‌ها گناه بزرگی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: سکوت در برابر گناهان و فتنه‌ها گناه بزرگی است بنابراین در این فرایض نقش کسانی‌ که سکان‌داران فکری و اعتقادات جامعه هستند‌ بسیار مهم است.

سکوت در برابر فتنه‌ها گناه بزرگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد سعیدی پیش از ظهر امروز در چهارمین همایش روسای امر به معروف و نهی از منکر حزب موتلفه اسلامی استان‌های کشور که در سالن کوثر سازمان تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، اظهار کرد: این همایش در آستانه مناسبت محرم رنگ و جلوه دیگری پیدا می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: هفته بسیج زمان مغتنمی برای بررسی فریضه امر به معروف و نهی از منکر است تا راهکارهای سالم و مناسب در جامعه اندیشیده شود.
امام جمعه قم با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یکی از عوامل اصلی حماسه بزرگ حسینی است، گفت: اباعبدالله الحسین(ع) فرمود برای احیای دین جدم به قیام و حماسه پرداختم.
وی خاطرنشان کرد: اباعبدالله نشان داد کسانی‌ که به یک مکتب و مذهب وابسته‌اند اولی به دفاع هستند.
سعیدی با خطاب قرار دادن مسئولان حزب موتلفه اسلامی گفت: شما در حزب موتلفه افتخار دارید که در دوران غربت نهضت با امام خمینی(ره) دست بیعت دادید و تاکنون مردانه و جانانه این حزب پای ارزش‌های نظام ایستاد.
وی با اشاره به آیات قرآن در زمینه امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: عالم و دانشمند به دین خود وابسته است و از همه افراد سزاوارتر برای دفاع از دین هستند و نشان می‌دهد دانشمندان و عالمان نقش فکری و اعتقادی دارند و باید در امر به معروف و نهی از منکر وارد شوند چراکه آنها سکان‌دار فکر جامعه و اعتقادهای جامعه هستند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم تصریح کرد: اگر چنانچه آنهایی که وظیفه اصلی دارند و وابسته به نظام و دین هستند، کوتاهی کنند مردم صدها قدم از آنها عقب‌تر از آنها گام برمی‌دارند.
وی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر نیازمند فعالیت فکری و تعمیق اعتقادات دارد که جز با ورود دانشمندان امکان ندارد.
سعیدی ادامه داد: سکوت در برابر گناهان و فتنه‌ها گناه بزرگی است بنابراین در این فرایض نقش کسانی‌که سکان‌داران فکری و اعتقادات جامعه هستند بسیار مهم است.
وی تصریح کرد: اباعبدالله الحسین بستری را پهن کرد و مردم با بسترسازی و فضاسازی به امران و ناهیان از منکر جواب می‌دهند.
رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قم با ابراز تشکر از مجلس شورای اسلامی گفت: وابستگی‌ها را مردم احساس می‌کنند و مجلس، قوه مقننه، مجریه، دولت و وزرا در این قضایا باید به ساده‌زیستی اهمیت داده و از روحیه‌اشرافی‌گری جلوگیری ‌کنند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول