اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس جامعه مدرسین:

تمام تهدیدات اخیر علیه ایران برای شکستن مقاومت ملت است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ‌تمام تهدیدات اخیر علیه ایران برای شکستن مقاومت ملت است.

تمام تهدیدات اخیر علیه ایران برای شکستن مقاومت ملت است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمود عبداللهی در همایش ملی «انسجام داخلی، اقتدار جهانی» که پیش از ظهر امروز در مجتمع یاوران مهدی قم برگزار شد با اشاره به آیات پایانی سوره «فتح» اظهار کرد: خداوند در این آیه برخی از مشخصات یاران پیامبر را ذکر کرده است و انقلاب اسلامی ایران نیز دارای همین شاخصه‌هاست.
وی افزود: انقلاب ما ادامه تحول‌آفرینی پیامبر اسلام و سایر انبیای الهی است و عناوین حرکت پیامبران نیز احیای ملت‌ها و جوامع و نیز بیرون آوردن آنها از ظلمات و گمراهی و هدایت آنها به سمت نورانیت است.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم یکی از ثمرات انقلاب را نورانی کردن جامعه ایران دانست و گفت: در سوره مائده برای کسانی که پرچم حق را به دوش دارند و در رکاب رسول خدا مبارزه می‌کنند مشخصاتی ذکر شده است و آنها را کسانی دانسته که علاوه بر حفاظت از حدود الهی را در اجتماع، احکام خدا را جاری کرده و ضمن این موارد، ارتباط خود را نیز با پروردگار عالم حفظ می‌کنند.
وی تصریح کرد: طبق آیات قرآن یاران پیامبر کسانی هستند که در مقابل کفار مظهر اقتدار و ایستادگی هستند به همین دلیل مقام معظم رهبری نیز تاکید زیادی بر روی مسئله اقتدارگرایی دارند و این مسئله به معنای ابراز وجود با تمام قدرت در مقابل کفار همراه با شجاعت است هرچند مقاومت مشکلات خاص خود را دارد و سرمایه‌گذاری سنگینی از سوی دشمنان صورت می‌گیرد.
عبداللهی با بیان اینکه همه تلاش دشمنان در راستای تخریب چهره مقاومت است گفت: در شرایط کنونی تبلیغات وسیعی از جمله تصویب قطعنامه‌های هسته‌ای و حقوق بشر علیه ایران صورت گرفته و اتهاماتی در رابطه با تروریسم به انقلاب اسلامی نسبت می‌دهند که همه آنها برای شکستن مقاومت ملت ایران انجام می‌شود.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ویژگی دوم مومنین و یاران پیامبر را عزت آنها در مقابل دشمنان دانست و افزود: مظهر عزت خداست و دارا بودن این خصلت در انسان موجب رشد آدمی نیز می‌شود.
وی گفت: یاران پیامبر با وجود ایستادگی و مقاومت در مقابل دشمنان در میان خود با محبت، رحمت و عطوفت رفتار می‌کنند زیرا رابطه محبت‌آمیز میان گروه‌ها و طوایف گوناگون همان مسئله اتحاد است که اهمیت زیادی در اقتدار جهانی نیز دارد.
عبداللهی شرط اساسی اقتدار جهانی را اتحاد و پیوند داخلی دانست و خاطرنشان کرد: بیشترین حرکت استکبار، برهم زدن انسجام داخلی است تا اقتدار جهانی نظام اسلامی را نیز درهم بشکند و اکنون این مسئله در عراق و سایر کشورهای اسلامی نیز دیده می‌شود تا اقلیت‌ها را روبروی هم قرار دهند.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: مسئله انتخابات یکی از بهانه‌های دشمنان برای قرار دادن گروها در مقابل یکدیگر است اما آنچه از این امر جلوگیری می‌کند، بصیرت و آگاهی جامعه خواهد بود.
وی خواستار توجه به معنویت و ارتباط با خدا در کنار دیگر شاخصه‌های الهی انقلاب شد و گفت: یکی دیگر از موارد مهم در این زمینه رعایت اخلاص در انجام تمام کارهاست زیرا خلوص نیت موجب کارآیی حرکت‌ها می‌شود و همین مسئله سبب پیروزی امام خمینی(ره) در رهبری انقلاب شد.
عبداللهی حرکت انبیای الهی را مانند نهالی که بعد از جوانه زدن و طی مراحل رشد به درختی تنومند تبدیل می‌شود تشبیه کرد و افزود: انقلاب اسلامی ایران نیز چنین خصوصیتی دارد و اکنون شاهد رشد جوانه‌های آن در کشورهای عربی هستیم که عصبانیت استکبار را نیز در پی داشته است.
نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تاکید بر نقش جوانان در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: قشر جوان در خط مقدم جبهه مبارزه با استکبار هستند زیرا در حدیث نبوی وارد شده که آمادگی قشر جوان برای پذیرش حق بیشتر بوده و تعصب و وابستگی آنها به مسائل مختلف نیز کمتر است بنابراین آماده جانفشانی در میدان نبرد هستند.
وی گفت: نمونه این مسائل در پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان جنگ تحمیلی نیز دیده می‌شود و این جوانان بودند که با شجاعت کامل با حضور خود در صحنه‌های مختلف موجب پیروزی نظام اسلامی شدند ضمن اینکه در مسئله تسخیر لانه جاسوسی امریکا در ایران و تصرف سفارت اسرائیل در قاهره نیز، جوانان نقش اساسی ایفا کرده و سردسته گروه‌های مبارز بودند.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول