اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دیوان محاسبات کشور خبر داد:

راه‌اندازی ستاد شورای حقوقی در دیوان محاسبات

خبرگزاری فارس: رئیس دیوان محاسبات کشور از راه‌اندازی ستاد شورای حقوقی در این دیوان خبر داد و گفت: کمیته‌های مشورتی در دیوان محاسبات تشکیل شده است.

راه‌اندازی ستاد شورای حقوقی در دیوان محاسبات
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عبدالرضا رحمانی‌فضلی ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین مجمع سالانه مدیران دیوان محاسبات کشور در زیباکنار با بیان اینکه 18 سال است که دولت مکلف به عملیاتی کردن طرح تجمیع اطلاعات جامع بانکی شده اما تاکنون هیچ اقدامی نکرده است، اظهار داشت: دیوان محاسبات خود را ملزم می‌داند در برخی خلاء‌های نظارتی ورود کرده و اشکالات را برطرف کند.
وی، ترسیم توسعه ملی را به عنوان یک هدف اصلی و کلان مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: دیوان محاسبات به دنبال اثبات کارآیی و کارآمدی خود بود که اینگونه نیز شد و امروز دستگاه‌های نظارتی از ما کارهایی می‌خواهند که اصلا جزو وظایف ذاتی ما نیست اما اینکه آنها چنین مطالبه‌ای دارند نشان از اثبات کارآمدی دیوان محاسبات است.
این مسئول توجه دیوان محاسبات به تخلفات صورت گرفته در دستگاه‌های اجرایی کشور را مورد تاکید قرار داد و اذعان داشت: افزایش قدرت پیشگیری از تخلفات جزو برنامه‌های دیوان محاسبات است.
وی با اشاره به اهمیت استفاده از تکنیک‌ها و روش‌های کاربردی برای دیوان محاسبات خاطرنشان کرد: دیوان محاسبات برای پیشبرد اهداف خود آمادگی استفاده از نظر تمام کارشناسان، متخصصان و نمایندگان مجلس را دارد.
رحمانی‌فضلی، تشکیل کمیته و ستادهای مشارکتی و اجرای طرح سامانه نظارت الکترونیکی «سنا» را از جمله سیاست‌های پیشگیرانه دیوان محاسبات عنوان کرد و افزود: امروزه برای نظارت دقیق نیاز به استفاده از شدیدترین تکنولوژی‌ها ضروری است و ما بر همین اساس طرح سنا را مورد مطالعه قرار دادیم تا بتوانیم نظارتی سریع و دقیق داشته باشیم.
وی، تحقق حداکثری قانون به عنوان هدف مهم مجلس را از جمله سیاست‌های کمکی دیوان محاسبات نامید و بیان داشت: افزایش قدرت پیشگیری از تخلفات از جمله برنامه‌های دیوان محاسبات است.
رئیس دیوان محاسبات کشور، رشد مستمر در ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی را مفهوم خاص توسعه دانست و از راه‌اندازی ستاد شورای حقوقی در دیوان محاسبات خبر داد و اذعان داشت: کمیته‌های مشورتی در دیوان محاسبات تشکیل شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول