اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه محرم؛

110 روحانی در بروجن فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن گفت: همزمان با ماه محرم 110 روحانی در بروجن فعالیت و تبلیغ خواهند کرد.

110 روحانی در بروجن فعالیت می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حجت‌الاسلام مجید الهیان صبح امروز در نشست هماهنگی ویژه برنامه‌های محرم در این شهرستان، اظهار داشت: از این تعداد 40 روحانی از قم و اصفهان به بروجن اعزام می‌شوند.
وی افزود: روحانیان مستقر و بومی نیز در ایام محرم در مساجد و مراکز فرهنگی برنامه‌های مذهبی اجرا می‌کنند.
الهیان با بیان اینکه40 درصد این روحانیان در مناطق روستایی و بقیه در مناطق شهری فعالیت‌های تبلیغی اجرا می‌کنند، تصریح کرد: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، بیان احکام و برگزاری کلاس‌های قرآن، احکام و مشاوره از جمله فعالیت روحانیان در ایام محرم است.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن خاطرنشان کرد: نظارت بر آئین‌های عزاداری و فعالیت هیئت‌ها از دیگر برنامه‌های روحانیان به‌شمار می‎رود.
وی با اشاره به عملکرد روحانیان در این شهرستان، گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون افزون بر 310 روحانی در مناسبت‌های مختلف در بروجن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی اجرا کردند.
الهیان در ادامه از اجرای مسابقه قرآنی نورالهدی در بروجن خبر داد و گفت: همزمان با سراسر کشور چهارمین دوره مسابقه نورالهدی در بروجن برگزار شد.
وی با بیان اینکه 17 نفر از بروجن در این مسابقه شرکت کردند، گفت: مسابقه سراسری نورالهدی در دو رشته تفسیر جزء دوازدهم و تفسیر سه جزء 12، 13 و 14 برگزار شد.
الهیان اضافه کرد: در سال گذشته 27 بروجنی در نورالهدی شرکت کردند که دو نفر از آنان موفق به کسب رتبه کشوری شد.
وی با اشاره به جوایز این مسابقه، گفت: کمک هزینه عمره، عتبات عالیات و مشهد، و جوایز نقدی به برگزیدگان این مسابقه اهدا می‌شود.
الهیان از طراحی 30 پوستر در بروجن به همت تبلیغات اسلامی خبر داد و گفت:  این پوسترها در مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی تهیه شد.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان بروجن افزود: این پوسترها با هدف بزرگداشت مناسبت‌های ملی و مذهبی و تبلیغ و اطلاع رسانی فعالیت‌های اداره در این مناسبت ها طراحی شد.
وی با بیان اینکه از هر پوستر 40 عدد تکثیر شده است؛ تصریح کرد: یک هزار و 200 قطعه پوستر و تراکت توسط این نهاد در مراکز فرهنگی و ادارات بروجن توزیع شده است.
الهیان اهدای 2 هزار جلد قرآن به مراکز فرهنگی بروجن را از دیگر اقدامات تبلیغات اسلامی این شهرستان برشمرد و گفت: این تعداد جلد قرآن  به کتابخانه‌های شبستان، کانون‌های فرهنگی، هیئت‌ها و مؤسسات قرآنی سطح شهرستان اهدا شد.
وی تصریح کرد: قرآن و اقلام فرهنگی با هدف تجهیز کتابخانه‌های مراکز قرآنی و مساجد در راستای جذب جوانان و برطرف کردن نیاز فرهنگی آنان توزیع شد.
گفتنی است 9 مؤسسه قرآنی، 240 هیئت و پنج کتابخانه شبستان در بروجن فعال است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول