اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله احمد خاتمی:

روحانیون آبروی عمامه را خرج یک کاندیدا نکنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به مبلغان و روحانیون گفت: این برای ما سم مهلک است که آبروی عمامه را خرج یک کاندیدا کنیم ولو اینکه آن کاندیدا انسانی مومن و حزب‌اللهی باشد.

روحانیون آبروی عمامه را خرج یک کاندیدا نکنند
به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، آیت‌الله سید‌احمد خاتمی ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین گردهمایی آموزشی، تخصصی و مهارتی روحانیون مستقر سراسر کشور که در مجتمع فرهنگی نور برگزار شد، با ذکر توصیه‌هایی به روحانیون مستقر اظهار کرد: در هر منطقه‌ای که خدمت می‌کنید در عرصه معنوی و علمی از خودتان غافل نشوید.
وی ادامه داد: خواندن نماز شب، شب زنده‌داری، نماز صبح اول وقت، تلاوت قرآن کریم، قرائت دعا و... به خدمت روحانیون مستقر نور و معنویت می‌بخشد.
‌خاتمی تصریح کرد: قیامتی که برای مردم بیان می‌کنیم خود نیز باور داشته باشیم و باور این مسئله در رفتارها نشان می‌دهد.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: تبلیغ دین فرصت خوبی برای تکمیل دروس حوزوی است و روحانیون مستقر باید ارتباط خودشان را با حوزه‌های علمیه حفظ کنند.
وی تاکید کرد: روحانیون مستقر باید به عنوان عالم اهل مطالعه در جلسات حاضر شوند چراکه سطح فکری مردم روستاها و شهرها ارتقا یافته و اگر مبلغان بدون مطالعه در جلسه‌ای شرکت کنند، مردم متوجه می‌شوند.
‌خاتمی بر لزوم توجه به خانواده و فرزندان تاکید ‌و بیان کرد: خانواده روحانیون مستقر باید توجیه باشند که روحانیون مستقر با چه انگیزه‌ای به منطقه تبلیغی اعزام می‌شوند.
وی افزود: روحانیون مستقر باید بینش سیاسی خانواده خودشان را ارتقا دهند تا خانواده آنها مسائل سیاسی کلان و توطئه‌ها را بدانند تا خدای ناکرده توطئه‌گران از آنها به عنوان ابزار استفاده نکنند.
وی با بیان اینکه سلوک مردمی 90 درصد در موفقیت روحانیون مستقر تاثیر دارد، گفت: خطابه و سخنرانی تنها 10 درصد در موفقیت روحانیون مستقر تاثیر دارد و اگر 90 درصد سلوک مردمی تامین شود 10 درصد خطابه و سخنرانی نیز تامین می‌شود.
‌خاتمی تاکید کرد: وقتی یک روحانی محبوب القلوب شد اگر خطابه‌اش خوب نباشد جایگاه خودش را خواهد داشت.
عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: خود را برای مردم دیدن و تافته جدا بافته ندیدن، سوز عشق مردم داشتن، شریک شادی و غم مردم بودن و... از راه‌های محبوب‌شدن روحانیون مستقر است.
وی تواضع را یکی دیگر از الزامات تبلیغ دین دانست و تاکید کرد: بعضی‌ها تواضع را به معنای تملق تفسیر می‌کنند در صورتی که تواضع، خود را مسلمانی مثل دیگر مسلمان دیدن است.
خاتمی با بیان اینکه سلوک مردمی در سلوک پیامبر اسلام(ص) نهفته است، بیان کرد: روحانیون مستقر باید مراقب تهمت‌ها و توطئه‌ها باشند و اگر آمد و رفت با فردی‌ یا شرکت در مجلسی، آنها را بدنام می‌کند از این کارها پرهیز کنند.
وی خطاب به روحانیون مستقر گفت: باید مراقب باشید که در دعواهای شخصی وارد نشوید؛ اگر دعوای بین انقلاب و ضدانقلاب باشد افتخار می‌کنیم که در طایفه انقلاب باشیم اما اگر دو طایفه با هم دعوا دارند نباید وارد این دعواها شویم.
وی انتخابات را یکی از لغزشگاه‌های مبلغان دانست و گفت: آنچه مهم است این است که باید آب به آسیاب نظام بریزیم و تلاش کنیم تنور انتخابات گرم شود.
عضو جامعه مدرسین افزود: این برای ما سم مهلک است که آبروی عمامه را خرج یک کاندیدا کنیم ولو اینکه آن کاندیدا انسانی مومن و حزب‌اللهی باشد.
‌خاتمی با تاکید مجدد بر اینکه نباید عمامه را خرج کاندیدا کرد، ادامه داد: مبلغان در اظهارنظرها و پول‌گرفتن‌ها به ویژه در ماه محرم باید مراقب باشند و اگر قرار است کاندیدایی برای یک مراسم مذهبی هزینه کند این کار را از طریق دست‌اندرکاران مسجد انجام دهد.
وی با بیان اینکه باید خودمان را در جایگاه دفاع از نظام بدانیم، اظهار کرد: امکانات نظام اسلامی در خدمت قرار می‌گیرد که دین و مکتب اهل بیت(ع) در عمق روستاها گسترش پیدا کند.
وی تصریح کرد: دین در کشور ما غریب بود و عطشی که اکنون نسبت به دین و مکتب وجود دارد، بی‌سابقه است.
عضو جامعه مدرسین ایجاد تحول عظیم در برخی نهادها و تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم را از برکات نظام دینی دانست و تاکید کرد: اگر نظام دینی در کشور ما حاکم نبود این برکات وجود نداشت بنابراین بدترین جفا و ستم بی‌طرفی در برابر اصل نظام است.
خاتمی با بیان اینکه مبلغان با افتخار در جایگاه دفاع از نظام اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر هستند، بیان کرد: اگر قرار است حنجره عدالتی وجود داشته باشد باید حنجره مبلغان باشد.
وی تاکید کرد: ما ظلم و ستم هیچ مسئولی را توجیه نمی‌دانیم و نظام مرادف با ظلم و ستم مسئولان نیست بلکه مرادف با ولایت فقیه و قانون اساسی است.
وی ادامه داد: هر کسی از مسئولان که کار خوبی انجام دهد به او آفرین می‌گوئیم و هر کسی بد عمل کند انتقاد سازنده‌ای به او خواهیم داشت.
‌خاتمی با بیان اینکه حنجره عدالت روحانیون طرفدار نظام است، تصریح کرد: اگر مسئولی دچار اشتباه شد در دفعات اول و دوم و سوم باید به صورت خصوصی به او تذکر داده شود و اگر آن شخص باز هم مرتکب اشتباه شد باید با مسئول بالاتر او ارتباط برقرار کرد و چنانچه مسئول مورد نظر باز هم دچار اشتباه شد باید تریبونی شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول