اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حداد عادل: تبلیغ تشیع از ویژگی‌های آثار شیخ آذری است‌

خبرگزاری فارس: رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ترویج و تبلیغ تشیع را از ویژگی‌های آثار شیخ آذری عنوان و تاکید کرد: این آثار و اشعار قبل از استقرار حکومت صفوی در ایران بوده است.

حداد عادل: تبلیغ تشیع از ویژگی‌های آثار شیخ آذری است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از اسفراین، غلامعلی حدادعادل در پیام خود به همایش بین‌المللی شیخ آذری آورده است: والایی شخصیت شیخ آذری این است که اگرچه سالیانی در دربار پادشاهان شیعه مذهب بهمنی دکن در هندوستان ملازم بوده و مکانت و ارج و قرب یافته، دست از جاه و جلال درباری کشیده و روی به زادگاه خود نهاده و باقی عمر را در کنار مردم و همشهریان خود سپری کرده و به زهد و عبادت و طاعت مشغول بوده است.
‌همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با ارسال پیامی به همایش شیخ آذری تصریح کرده است: این شخصیت شاگردی عارف معروف، شیخ محی‌الدین طوسی غزالی را پذیرفت و به جاروب تهذیب، غبار نفس از جان رفت و ترک راحت گفت و (وقتی) در سفر حج شیخ محی‌الدین دعوت حق را اجابت نمود، روزگار تلمذ شاه نعمت الله ولی کرمانی را بر او حوالت نمود.
سیدمحمد حسینی در این پیام یادآور شده است: شیخ آذری با آنکه نزد درباریان محترم و معظم بود و از موقعیت اجتماعی ممتازی برخوردار، به روزگار غدار اعتماد نکرد و روی بر مراقبه آورد.
همایش بین‌المللی شیخ آذری تا فردا در اسفراین ادامه خواهند داشت.
اسفراین در 60 کیلومتری جنوب بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول