اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه محرم صورت می‌گیرد؛

اعزام 1200 مبلغ دینی به روستاهای زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول واحد اعزام تبلیغات اسلامی زنجان از اعزام یک هزار و 200 مبلغ دینی در ماه محرم سال جاری به روستاهای این استان خبر داد.

اعزام 1200 مبلغ دینی به روستاهای زنجان
حجت‌الاسلام حسن سلطانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی استان زنجان بر حضور مبلغان دینی در روستاهای کم جمعیت استان تاکید دارد.
وی با اشاره به اینکه حضور مبلغان دینی در روستاهای کم جمعیت استان زنجان از حمایت ویژه‌ای برخوردار است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نیاز مردم روستاها  آشنایی به اصول دین است.
مسئول واحد اعزام تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه اکثر روستاهای استان زنجان مبلغ دینی دارند، ادامه داد: مبلغان با محوریت ولایت فقیه باید باورهای اعتقادی مردم را تقویت کنند.
وی با تاکید بر اینکه تبلیغ دین باید علاوه بر محتوای خوب و درست فرم مناسب نیز داشته باشد، اضافه کرد:  تبلیغ دین و فرهنگ اسلامی با قالبی جذاب و گیرا، ارایه و تنها به قوت پیام اکتفا نشود.
حجت‌الاسلام سلطانی با بیان اینکه تبلیغ یعنی رساندن پیام و ابزار رساندن متناسب با شرایط متفاوت است، تصریح کرد: مبلغ باید متناسب با گروه‌های مختلف فرم‌های ویژه‌ی تبلیغ را پیش‌بینی کند.
وی با اشاره به اینکه مبلغ دین باید در شرایط مختلف در قالب‌ها و فرم‌های تبلیغی خود تجدید نظر کند، افزود: وی باید مطالب خود را با شرایط متحول زمان و جامعه‌ پویای مخاطب هماهنگ سازد.
مسئول واحد اعزام تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: مبلغ دینی باید در تبلیغ خود زمان را بشناسد و متناسب با موقعیت پیام‌دهی کند.
وی با بیان اینکه جوانان در جامعه امروز با انحرافات زیادی روبرو می‌شوند، خاطرنشان کرد: حضور مبلغان دینی در جلسات و هیئت‌های مذهبی موجب پیشگیری از این انحرافات می‌شود.
حجت‌الاسلام سلطانی همچنین به حضور مبلغان اسلامی در طول ماه محرم در مدارس و مراکز آموزش عالی استان زنجان اشاره کرد و گفت: مبلغان از پنجم آذر به مدارس و دانشگاه‌های مورد نظر اعزام و تا پایان ماه محرم به تبلیغ دینی می‌پردازند.
وی با تاکید بر اینکه حضور مبلغ در مدارس و دانشگاه‌ها موجب آگاهی جوانان از اهداف دشمنان می‌شود، تصریح کرد:  ناآشنایی با مخاطب نیز مبلغ را از هدف خود دور می‌کند.
مسئول واحد اعزام تبلیغات اسلامی استان زنجان در پایان یادآور شد: از شورای اسلامی روستاها، دهیاران و سایر مراکز مورد نظر در راستای اعزام مبلغ انتظار پذیرش مبلغان دینی و همکاری با آنها را دارند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول