اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خبر داد:

اعزام بیش از هزار مبلغ به شهرها و روستاهای خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: امسال 1200 روحانی و مبلغ به شهرها و روستاهای خراسان رضوی اعزام می‌شوند.

اعزام بیش از هزار مبلغ به شهرها و روستاهای خراسان رضوی
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، حجت‌الاسلام سیدمحمود مرویان حسینی ظهر امروز در نشست خبری به تشریح برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی در ماه محرم پرداخت و اظهار داشت: امسال در آستانه ماه محرم 1200 مبلغ و روحانی به منظور برپایی عزاداری و تبلیغ و تبیین فرهنگ اهل بیت(ع) به روستاها و شهرهای خراسان رضوی اعزام می‌شوند.
وی تفسیر و تبیین قرآن کریم، ارائه سیره اهل بیت(ع)، تعلیم فرهنگی نوجوانان در مدارس، پاسخ به شبهات، بصیرت عاشورایی و تبیین منویات مقام معظم رهبری را از دیگر وظایف مبلغان عنوان کرد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: همچنین روحانیون مردم را نسبت به مشارکت در انتخابات و احساس مسئولیت آنان در مسائل اجتماعی و سیاسی آگاه می‌سازند.
مرویان حسینی از گردهمایی میثاق رضویان در شب اول محرم خبر داد و تصریح کرد: این گردهمایی در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با ظرفیت 10هزار نفر برگزار می‌شود و میثاق نامه‌ای در هشت بند به اجرا در می‌آید که مربوط به فعالیت‌های هیئت‌های مذهبی است.
وی برخورد با خرافات و رفتارهایی که منافات با فرهنگ اهل بیت است، برخورد با مزاحمت و آزار همسایگان و عموم مردم در هنگام عزاداری، تکریم و تجلیل از پیشکسوتان در هیئت‌های مذهبی، پشتیبانی از نظام ولایت و ارزش‌های اسلامی را از بندهای مهم این میثاق‌نامه خواند.
مدیرکل تبلیغات خراسان رضوی همچنین از همایش‌ حرکت کاروان امام حسین(ع) به طور نمادین از میدان 15 خرداد به سمت فلکه آب توسط هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: بیان مصائب حسینی در محرم فرصتی برای تبیین مسائل عاشورایی است و اقامه عزا برای سید الشهداء مقدمه‌ای برای تحقق اهداف اسلام است.
مرویان حسینی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی بیش از دو هزار مداح وجود دارد، بیان داشت: اداره‌کل تبلیغات اقدام به تشکیل شبکه اجتماعی به نام کانون مداحان برای آموزش، گزینش و روز‌آمد کردن پیام عاشورا و محرم کرده است و هم‌اکنون در شهرستان‌ها همایش‌های مداحان در حال انجام است.
وی در ارتباط با مبلغان گفت: یک‌هزار و 350 مبلغ از سایر استان‌ها به استان خراسان رضوی اعزام می‌شوند که این امر به دلیل پهناور بودن و علاقمندی مردم به برپایی تعزیه و مصیبت برای سید الشهدا(ع) است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 10 درصد از اعتبارات فرهنگی بزودی دریافت خواهد شد که یک میلیارد تومان از این بودجه به ساخت خانه عالم در روستا‌ها اختصاص می‌یابد.
مرویان از اختصاص یک میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه زیارت به اداره‌کل تبلیغات خراسان خبر داد و تصریح کرد: از این مقدار 30 درصدی که به سازمان تبلیغات رسیده برگزاری کارگاه‌های آموزشی و فرهنگ زیارت به روستائیان که بیش از 60هزار نفر هستند برگزار می‌شود و برگزاری 500 دوره خرافه شناسی در فرهنگ زیارت، تربیت مبلغ ویژه زیارت، مدیریت فعالیت مذهبی هیأت‌های خارج استان و برگزاری دوره‌های خدمات زائر را در برنامه داریم.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول