اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شماره جدید نشریه محدث منتشر شد

خبرگزاری فارس: چهل و دومین شماره نشریه محدث از سوی موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شد.

شماره جدید نشریه محدث منتشر شد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، شماره 42 نشریه خبری، اطلاع‌رسانی و فرهنگی محدث به همت موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث منتشر شد.
ششمین نشست سالانه موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، نشست علمی استشراق، کارگاه سه روزه ملاک‌های اعتبارسنجی منابع حدیثی، دفاع از پایان‌نامه‌های حدیثی و سوگواره حضرت عبدالعظیم از جمله مطالب ارائه شده در این شماره نشریه است.
مطالبی در حوزه ریاست، پژوهشکده علوم و معارف حدیث، پژوهشکده کلام اهل بیت، پژوهشکده اخلاق و روانشناسی، دانشکده علوم حدیث، معاونت امور بین‌الملل، معاونت ارتباطات و تبلیغات استان، معاونت آموزش و پژوهش‌های فرهنگی آستان در این نشریه تدوین شده است.
در بخشی از این نشریه با اشاره به کتاب 14 جلدی دانشنامه امام حسین(ع) آمده است: این کتاب حاصل 10 سال تلاش پژوهشگران پژوهشکده علوم و معارف حدیث موسسه دارالحدیث بوده که در چهارمین جشنواره دو سالانه کتاب دین و پژوهش‌های برتر به عنوان اثر پژوهشی شایسته تقدیر شناخته شد.
در این نشریه با اشاره به نشست تخصصی گروه فقه و حقوق با موضوع نصوص اهل سنه علی نهج وسائل الشیعه خاطرنشان شده است: این نشست نخستین نشست موسسه بوده که پیرامون این موضوع برگزار شده است.
در بخشی دیگر از این نشریه به تازه‌های نشر موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث پرداخته شده و کتاب‌های الصحیح من مقتل سیدالشهدا و اصحابه، الهدایا الشیعه ائمه الهدی، اخباری‌گری تاریخ و عقاید، التصحیف فی متن الحدیث، حدیث اسلامی خاستگاه‌ها و سیر تطور به عنوان تازه‌های نشر معرفی شده است.
پذیرش دانشجو در رشته ارتباطات گرایش حج و زیارت، برگزاری نخستین دوره کوتاه مدت آشنایی با معارف نهج‌البلاغه، موفقیت دانشجویان دانشکده علوم حدیث در شانزدهمین المپیاد علمی دانشجویی کشور، برگزاری طرح ضیافت به مناسبت ماه رمضان کارگاه سه روزه روایت‌پژوهی، اردوی تفریحی فرهنگی خانواده‌های کارکنان و گزارشی از دوره‌های تابستانی کارکنان دانشکده علوم حدیث از دیگر مطالب موجود در این نشریه است.
اخبار دفاع از پایان‌نامه‌های حدیثی دانشجویان دانشکده علوم حدیث از دیگر بخش‌های این نشریه بوده که ویژگی‌ها و مطالب پایان‌نامه‌های دفاع شده پیرامون موضوعات منابع علم امام علی(ع) در قرآن و روایات و شبهات پیرامون آن، حقوق اقلیت سیاسی از دیدگاه قرآن، حدیث و سیره نبوی و عرضه نظر بوعلی سینا درباره نظام احسن بر آیات و روایات در این بخش تبیین شده است.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول