اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری خبر داد:

اختصاص 8 میلیارد ریال اعتبار به تصفیه‌خانه آب سامان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری از اختصاص 8 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار برای ساخت تصفیه‌خانه آب در شهر سامان خبر داد.

اختصاص 8 میلیارد ریال اعتبار به تصفیه‌خانه آب سامان
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، اصغر یزدانی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از پیشرفت فیزیکی این طرح، اظهار داشت: این تصفیه‌خانه در مرحله نخست با تامین 120 لیتر آب در ثانیه 27 هزار نفر جمعیت را پوشش خواهد داد.
وی افزود: تصفیه‌خانه سامان در مرحله نخست قادر خواهد بود 10 هزار و 500 مترمکعب آب شرب روزانه مردم شهر سامان را تامین کند.
یزدانی از پیشرفت فیزیکی 14 درصدی این پروژه خبر داد و گفت: تاکنون با صرف اعتباری بالغ بر 14 میلیارد ریال 25 هزار  مترمربع زمین این تصفیه‌خانه تملک و 2 هزار و 700  متر خط انتقال آب اجرا و بخشی از تاسیسات آن خریداری شده است.
مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای تکمیل این تصفیه‌خانه 80 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است، گفت: در صورت تکمیل اعتبارات مورد نیاز این تصفیه خانه تا پایان سال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات به این پروژه، گفت: از این مبلغ 6 میلیارد ریال از محل اعتبارات کشوری و مابقی از محل اعتبارات خشکسالی استان اختصاص یافته است.
یزدانی با بیان اینکه در حال حاضر شهرهای بروجن، کیان، سامان، لردگان، اردل و ناغان با کمبود آب مواجه‌ هستند، گفت: مردم با صرفه‌جویی 10 درصدی باید در مصرف آب استفاده بهینه داشته باشند.
یزدانی افزایش مصرف آب در این استان را علت اصلی کمبود آب در این استان اعلام کرد و گفت: برای حل این مشکل لازم است به سمت استفاده از آب‌های سطحی پیش برویم که برای آغاز این حرکت نخستین تصفیه‌خانه آب در شهر سامان و در مجاورت رودخانه زاینده‌رود ساخته می‌شود.
وی کمبود اعتبارات را از دیگر مشکلات طرح‌های تامین آب برای شهرهای این استان برشمرد و گفت: تکمیل تصفیه‌خانه آب در سامان، تکمیل طرح‌های آبرسانی از باغ رستم به اردل، دهنو به ناغان و چشمه برم لردگان از مهم‌ترین طرح‌های آبرسانی در دست اجرای این استان است که تا پایان سال‌ جاری به بهره‌برداری می‌رسند.
مدیرعامل شرکت آبفا چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها گفت: اگر چه پس از هدفمندی یارانه‌ها مصرف آب بیش از 10 درصد کاهش یافته است ولی تا رسیدن به یک میزان مصرف مورد نظر هنوز فاصله داریم و مردم می‌توانند با مصرف بهینه و تلاش همه‌جانبه برای پیشگیری از هدر دادن آب به کاهش هزینه‌های خانوار خود و اقتصاد کشور کمک کنند.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول