اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بخش فولادسازی شرکت ذوب‌آهن اصفهان:

بدون سیستم‌های کنترل سطح فولادهای کیفی تولید نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیربخش فولادسازی شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: بدون استفاده از سیستم‌های اتوماتیک کنترل سطح قادر به تولید فولادهای کیفی (صنعتی) نیستیم.

بدون سیستم‌های کنترل سطح فولادهای کیفی تولید نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی ذوب‌آهن، اردشیر افضلی با اشاره به انجام طرح تحقیقاتی، بومی‌سازی اظهار داشت: سیستم کنترل سطح مذاب و اتوماتیک بودن آن علاوه بر تامین جنبه‌های ایمنی در بخش تولید، در روند فرآوری فولاد و تولید شمش از نظر ارتقای سطح کیفی فولاد، میزان تولید و ارتقای سطح فناوری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
وی بیان داشت: بدون استفاده از سیستم‌های اتوماتیک کنترل سطح قادر به تولید فولادهای کیفی (صنعتی ) نیستیم و هیچ زمانی نمی‌توان حساسیت سطح ذوب قالب که خود بر سرعت ریخته‌گری موثر است را دقیق کنترل کرد.
مدیر بخش فولادسازی شرکت ذوب‌آهن اصفهان تاکید کرد: برای ایستگاه‌های هفت و هشت که محلی برای نصب کانتینر در داخل قالب وجود نداشت، کانتینرهای حاوی چشمه به نحوی طراحی شدند که در خارج از قالب نصب و مورداستفاده قرارگیرند و تمامی دستگاه‌های نشان‌دهنده دیجیتالی از نوع میکرو پروسسور در نظر گرفته شده که نسبت به فناوری خارجی آن از ارجعیت فنی خاصی برخوردار بوده و با موفقیت نصب و راه‌اندازی شده‌اند.
همچنین مدیر پژوهش، فناوری و بومی‌سازی ذوب‌آهن اصفهان در ادامه تصریح کرد: با همت و توان کارشناسان داخلی و برای نخستین‌بار در کشور، سیستم کامل کنترل سطح مذاب در قالب‌های ریخته‌گری در ذوب‌آهن اصفهان، امکان‌سنجی، طراحی، ساخته و بر روی تمامی شاخه‌های ایستگاه‌های هفت و هشت بخش فولادسازی این شرکت نصب و مورد بهره‌برداری قرارگرفت.
وی ادامه داد: برای انجام این طرح تحقیقاتی که جزو یکی از فعالیت‌های شاخص بومی‌سازی در ذوب‌آهن است، مذاکراتی با پژوهشکده علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی ایران به عمل آمد و از خدمات فنی مهندسی آن پژوهشکده در ساخت چشمه‌ها کمک گرفته شد.
محمد شفیعی این موفقیت بزرگ را مرهون همکاری گروهی مدیریت‌های مختلف ذوب‌آهن و شرکت گاما آزمون به عنوان مجری طرح دانست و گفت: با دانش فنی حاصل از انجام این طرح، تمامی اجزای سیستم فوق شامل چشمه، کانتیز حاوی چشمه، و دتکتور، کابل اختصاصی مربوطه و دستگاه نشان‌دهنده، در داخل کشور قابل تولید بوده و می‌تواند مورد استفاده برای تمامی صنایع فولاد کشور قرار گیرد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول