اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران:

تولید امسال فولاد آلیاژی به 270 هزار تن می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت: تولید امسال این مجتمع بزرگ صنعتی امسال به 270 هزار تن می‌رسد.

تولید امسال فولاد آلیاژی به 270 هزار تن می‌رسد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حکم‌الله بابایی ظهر امروز در نشستی خبری اظهار کرد: امسال میزان تولید فولاد در این مجتمع بزرگ صنعتی به 260 تا 270 هزار تن می‌رسد که 35 هزار تن آن صادر می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: 85 درصد از صادرات فولاد آلیاژی ایران به کشور آلمان انجام می‌شود.
بابایی عنوان کرد: چهار درصد تولید فولاد در این مجتمع در ساخت خودرو و قطعات خودرویی مصرف می‌شود و افزایش یا کاهش این میزان بستگی به سیاست‌های کلان کشور و ظرفیت تولید خودرو دارد.
وی با اشاره به صادرات این واحد در سال‌هایی که بحران اقتصادی گریبانگیر صنایع بود، افزود: در سال 87 بیش از 33 هزار تن، در سال 88 بیش از 5 هزار تن و در سال 89 بالغ بر 28 هزار تن صادرات از این مجتمع صنعتی صورت گرفته است.
بابایی ادامه داد: برنامه صادرات امسال نیز بر اساس 35 هزار تن پیش‌بینی شده و بخش اعظمی از آن به کشور آلمان برای تولیدات بنز و بی‌ام‌و صورت می‌گیرد.
وی با بیان اینکه فولاد آلیاژی، استاندارد زیست‌محیطی اروپایی دارد، افزود: مشابه این کارخانه در غرب، در شهرهای اروپا و در کنار منازل مسکونی قرار دارد که این امر نشان از سلامت زیست‌محیطی این واحد دارد.
بابایی خاطرنشان کرد: تنها برای خرید تجهیزات زیست‌محیطی این واحد، 36 میلیون دلار هزینه شده است.
وی عنوان کرد: در حال حاضر نیز سازمان محیط زیست به صورت آن‌لاین آلایندگی‌های زیست‌محیطی را به صورت شبانه‌روزی رصد می‌کند.
بابایی خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در صنایع مشابهی است که صنایع دست دوم اروپایی وارد کرده‌اند و استاندارد ندارند و به شهر نزدیک هستند.
وی افزود: این واحدها حتی به تجهیزات فولاد آلیاژی نیز خسارت وارد کرده‌اند که از آنها شکایت کرده‌ایم.
بابایی با اشاره به مواد اولیه مصرفی در این واحد عنوان کرد: سنگ آهن تنها در واحدهای کوره بلند استفاده می‌شود و 70 درصد مواد اولیه مصرفی ما، آهن قراضه است.
بابایی خاطرنشان کرد: صنایع دیگر از کنسانتره آهن استفاده می‌کنند و این واحد در سال‌های گذشته تنها از آهن قراضه استفاده کرده و با سرمایه‌گذاری 25 درصدی که در آهن و فولاد غدیر ایرانیان در اردکان انجام دادیم، حدود 30 درصد مواد اولیه فولاد آلیاژی از این واحدها و بقیه 70 درصد از آهن قراضه تامین می‌شود.
وی با اشاره به میزان مصرف آهن قراضه در این واحد افزود: سالانه 10 درصد بیشتر از ظرفیت تولیدات فولادسازی شارژ فلزی (آهن قراضه) وارد می‌کنیم.
بابایی تاکید کرد: شاید در سطح کشور، فولاد آلیاژی تنها تولیدکننده فولاد از آهن قراضه باشد و تنها صنعتی باشد که در این مقوله به صورت تخصصی وارد شده است.
وی با اشاره به روند کار تبدیل قراضه آهن به فولاد عنوان کرد: با استفاده از آهن قراضه به عنوان مواد اولیه، 25 درصد افزایش راندمان تولید، 15 درصد کاهش مصرف انرژی و‌... داشته‌ایم.
بابایی خاطرنشان کرد: نوع سوخت مصرفی فولاد آلیاژی برق است و تنها برای نوردها که نیاز به گرم کردن دارند از گاز استفاده می‌شود.
به گزارش فارس، شرکت فولاد آلیاژی ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده انواع فولاد آلیاژی در ایران و خاورمیانه و یکی از مدرن‌ترین کارخانجات فولاد آلیاژی دنیاست که در سال 1378 به بهره‌برداری رسید.
کارخانجات فولادسازی، نورد مقاطع سنگین، نورد مقاطع سبک، عملیاتی حرارتی، و تکمیل کاری این شرکت مجهز به پیشرفته‌ترین تجهیزات و برخوردار از بالاترین سطح دانش فنی روز دنیاست که امکان تولید فولادهای آلیاژی را با بالاترین کیفیت و منطبق با استانداردهای بین‌المللی میسر کرده است.
محصولات این شرکت در صنایع نفت و پتروشیمی، نیروگاه‌ها، ابزار سازی، ساخت لوازم پزشکی و جراحی، صنایع خودروسازی و ماشین‌سازی کاربرد وسیعی دارد.
یکی از کاربردهای عمده فولادهای آلیاژی در صنایع خودروسازی است به نحوی که در حال حاضر بخش زیادی از تولیدات فولاد استان یزد به ویژه فولاد آلیاژی ایران در این صنعت مصرف می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول