اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول کتابخانه‌های عمومی ابهر خبر داد:

جایگاه نخست ابهر در طرح کتاب من زنجان

خبرگزاری فارس: مسئول کتابخانه‌های عمومی ابهر گفت: شهرستان ابهر رتبه نخست در طرح کتاب من را در استان دارا است.

جایگاه نخست ابهر در طرح کتاب من زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از ابهر، احمد بختیاری شامگاه سه‌شنبه در مراسم تجلیل از خادمان کتاب و کتابخوانی این شهرستان با اشاره به وجود 144 هزار منابع موجود در کتابخانه‌های شهرستان ابهر اظهار داشت: این مهم برابر با 173 هزار جلد کتاب است.
وی افزود: تعداد اعضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر 10 هزار نفر و میانگین ماهانه مراجعان به کتابخانه‌ها 30 هزار نفر است.
مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر به طرح‌ها و خدمات کتابخانه‌های عمومی این شهرستان اشاره کرد و افزود: طرح کتاب من طرحی است که با هدف تکریم کتابخوانان و تامین منابع درخواستی و مورد نیاز اعضا صورت می‌گیرد که در این زمینه 13 هزار عنوان کتاب درخواست و 5 هزار جلد دریافت شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان ابهر رتبه نخست در طرح کتاب من را در استان به خود اختصاص داده است، افزود: طرح‌های دیگری نیز همچون طرح این چند جلد کتاب، طرح اهدای کتاب و طرح شبکه‌ کتابخوانان حرفه‌ای در کتابخانه‌های عمومی شهرستان صورت می‌گیرد.
بختیاری تصریح کرد: طرح این چند کتاب، با هدف معرفی منابع مفید به وسیله پوستر است و هدف از طرح اهدای کتاب نیز غنی‌سازی منابع کتابخانه‌ها و جمع‌آوری و ساماندهی منابع مازاد موجود در منازل است.
وی اضافه کرد: طرح شبکه کتابخوانان حرفه‌ای نیز با هدف ترویج فرهنگ مطالعه مفید و شرکت عموم افراد در مسابقات ماهانه کتابخوانی با عنوان من کتاب می‌خوانم است.
مسئول کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر با اشاره به اجرای طرح عضویت خانوادگی با هدف عضویت همه اعضای خانواده در کتابخانه‌های عمومی با تخفیف 50 درصد برای توسعه فرهنگ مطالعه مفید در خانواده گفت: طرح فهرستگان مشترک نیز از دیگر طرح‌های اجرا شده است.
وی افزود: در این طرح امکان جستجوی منابع کتابخانه‌های عمومی استان از وب‌سایت میسر است و در طرح خدمات نمایه مقالات نیز، مقالات منتشره در نشریات به صورت چاپی و لوح فشرده ارائه می‌شود.
بختیاری تصریح کرد: اجرای طرح اجرای سند نهضت مطالعه با هدف ارتقای سرانه مطالعه مفید شهرستان از دیگر طرح‌های اجرا شده در کتابخانه‌های عمومی شهرستان ابهر است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول