اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی یازدهمین آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی:

گنجینه مخطوطات آستان‌قدس در جهان کم‌نظیر است

خبرگزاری فارس: دبیر علمی یازدهمین آئین بزرگداشت حامیان نسخ خطی گفت: گنجینه مخطوطات آستان‌قدس در جهان کم‌نظیر است.

گنجینه مخطوطات آستان‌قدس در جهان کم‌نظیر است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آستان‌قدس رضوی، یازدهمین آئین گرامیداشت حامیان نسخ خطی در سالروز وفات میرزامهدی ولائی، از نسخه شناسان نامدار آستان‌قدس رضوی است در سالن همایش بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستا‌ن‌قدس رضوی برگزار شد.
این همایش که توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران، ده دوره گذشته‌اش را در تهران برگزار کرده بود، امسال به همت آستان قدس رضوی و استانداری خراسان رضوی یازدهمین دوره‌اش را در مشهد و در جوار حرم منور حضرت امام رضا (علیه السلام) برپا نمود. در همین زمینه با عظیمی، دبیر علمی این همایش به گفت‌وگو پرداختیم. 
 
*چرا یازدهمین دوره این گرامیداشت در مشهد مقدس برپا شد؟
 از آنجا که این آیین بزرگداشت ملی است و متعلق به همه ایرانیان است، پس بهتر دیدیم که دوره‌های دیگرش را در سایر استان‌ها برگزار کنیم که به دلیل مجاورت به حرم مطهر رضوی و کارنامه درخشان خطه خراسان در عرصه نسخه‌شناسی و فهرست‌نگاری، مشهد مقدس را برای شروع این حرکت انتخاب کردیم. چرا که سابقه‌ فعالیت حامیان نسخ خطی در این خطه مثال زدنی است و گنجینه مخطوطات آستان‌قدس رضوی در جهان کم نظیر است. 
 
*برگزاری یازدهمین آئین این همایش گرامیداشت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
بسیار عالی برنامه‌ریزی شده بود و با شکوه خاصی به اجرا درآمد. این نخستین همایشی بود که فقط درباره کتابخانه ملی نبود و این حاصل همت و همکاری مدیران آستان قدس رضوی است که در همه مراحل از جمله تشکیل جلسات، بهترین و مناسب‌ترین یاری‌ها را به ما می‌رساندند. از این جهت این دوره را بهترین دوره چند سال اخیر معرفی می‌کنم. 
 
قطعاً یکی از اهداف اصلی«گرامیداشت حامیان نسخ کهن» گردآوری نسخ خطی و مطالعات در آن حوزه است. در این رابطه چه تدبیری اخذ شده؟
ما ضمن تقدیر از مؤلفان و بزرگان، قصد داریم که نسخه‌های خصوصی را هم جذب کنیم و با تشویق به گرایش یافتن محققان و جوانان به این رشته، سعی در گسترش فعالیت در این حوزه را هم داریم. 
 
*چه دورخیز و چشم‌اندازی برای آینده همایش گرامیداشت حامیان نسخ کهن دارید؟
امیدواریم که بتوانیم برپایی این همایش را در همه استان‌های کشور ادامه دهیم و شاهد گسترش کمی و کیفی فعالیت در این حوزه باشیم.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول