اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دامپزشکی شوشتر:

بیماری هاری را باید جدی بگیریم

خبرگزاری فارس: رئیس دامپزشکی شوشتر گفت: با اتلاف سگ‌های ولگرد باید با قضیه بیماری هاری در سطح جامعه برخورد کرد و خطرات احتمالی در این باره را از بین برد.

بیماری هاری را باید جدی بگیریم
به گزارش خبرگزاری فارس از شوشتر احمدعلی معینی ظهر امروز در شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان شوشتر اظهار داشت: باید سگ‌های ولگرد در سطح جامعه کشته شوند و این از ملزومات برخورد با مخاطرات موجود در قضیه بیماری هاری است.
وی با اشاره به اینکه سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شوشتر زاد و ولد بسیار زیادی دارند، افزود: سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان شوشتر بسیار زیاد شده‌اند و باید ستاد اتلاف در این باره فعالیت بسیار زیادی داشته باشد تا مشکلات به وجود امده را کاهش دهد.
وی با اشاره به اینکه ستاد اتلاف سگ‌های ولگرد در سطح شهرستان باید هرچه سریع‌تر فعالیت خود را از سربگیرد، خاطرنشان کرد: وجود سگ‌های ولگرد خطری بالقوه برای بهداشت و سلامت عمومی در شوشتر به شمار می‌آید و باید با این مخاطره مقابله کرد.
وی با تاکید بر اینکه باید در این باره اقدامات جدی انجام شود، افزود: فعالیت این ستاد می‌تواند تا حد زیادی در سطح شهرستان شوشتر شرایط را بهبود دهد.
معینی تشکر از شهرداری شوشتر در اقدام سریع برای مقابله با زنده فروشی مرغ در این شهرستان افزود: بیماری‌های مشترک میان دام و انسان بسیار زیاد هستند و باید پیش از استفاده از دام توسط دامپزشک معاینه های لازم روی طیور انجام شود.
وی با اشاره به اینکه زنده‌فروشی می‌تواند بیماری‌های زیادی را بین مردم انتشار دهد، گفت: مبارزه با این امر در دستور کار دامپزشکی و اداره بازرگانی شهرستان شوشتر است و تاکنون موردی در این باره یافت نشده است.
معینی خاطرنشان کرد: در حال حاضر زنده فروشی مرغ در سطح شهرستان شوشتر به حداقل رسیده است و تنها به صورت موردی و در شب‌ها این اتفاق در سطح شهرستان می‌افتد.
وی با اشاره به اینکه در صورت مشاهده هرگونه زنده فروشی در سطح شهرستان شوشتر به جد با این امر برخورد می‌شود، افزود: برخورد جدی با افرادی که با وسیله نقلیه اقدام به زنده فروشی می‌کنند انجام می‌شود و وسیله نقلیه آن‌ها نیز توقیف و راهی پارکینگ می‌شود.
معینی تأکید کرد: عرضه و فروش مرغ به صورت زنده باید در سطح شهرستان ممنوع شود و به این منظور باید اطلاع‌رسانی به مردم برای خودداری از خرید مرغ زنده صورت گیرد که این اقدام انجام شده و در حال حاضر این امر در شهر و حومه به حداقل رسیده است.
وی ادامه داد: با فروشندگان مرغ زنده در این شهرستان به طور قاطع برخورد می‌شود و برخورد با این افراد در دستور کار نیروی انتظامی و اداره دامپزشکی قرار گرفته است.
معینی خاطر‌نشان کرد: با پرورش‌دهندگان مرغ در سطح شهرستان هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا مرغ پرورش داده خود را یکجا به کشتارگاه بفرستند تا با این اقدام، زنده فروشی به صورت دائمی و اساسی برطرف شود.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول