اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خوزستان:

روابط اقتصادی خوزستان و شاندونگ چین آینده روشنی دارد

خبرگزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار خوزستان با اشاره به مشابهت‌های تولیدی میان این استان و شاندونگ چین، آینده بسیار درخشان در روابط اقتصادی دو استان را نوید داد.

روابط اقتصادی خوزستان و شاندونگ چین آینده روشنی دارد
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، اسماعیل عامری گلستان شامگاه دوشنبه در نشست مشترک با هیئت اقتصادی از استان شاندونگ چین اظهار داشت: ایران و چین با تمدن چند هزار ساله از گذشته‌های بسیار دور روابط صمیمانه‌ای با هم داشته‌اند که اکنون نیز در حال گسترش است.
وی تصریح کرد: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر بر مبنای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با کشور چین است، بر همین اساس، حدود سه سال پیش، هیئتی از ایران از استان شاندونگ چین بازدید کردند و تفاهمنامه خواهرخواندگی میان شاندونگ و خوزستان مبادله شد.
معاون استاندار خوزستان به توانمندی‌های اقتصادی استان اشاره کرد و از جمله آنها را تولید 12 میلیون تن در سال محصولات کشاورزی، وجود سالانه 30 میلیارد مترمکعب آورد آب، وجود 11 هزار مگاوات ظرفیت تولید برق به صورت بالقوه، وجود حدود 40 میلیون تن ظرفیت‌ بندری، تولید 17 میلیون تن محصولات پتروشیمی، تولید سالانه 6.8 میلیون تن فولاد و 5.5 میلیون تن سیمان که به زودی به 9.5 میلیون تن افزایش می‌یابد و ظرفیت و استعدادهای بسیار بالای گردشگری و جهانگردی عنوان کرد.
عامری گلستان خاطرنشان کرد: خوزستان با داشتن بنادر فعال و امکانات هوایی و ریلی، از ظرفیت زیادی در حمل و نقل برخوردار است علاوه بر این، متصل بودن به کریدور شمال-جنوب کشور از دیگر مزیت‌های استان به شمارمی‌رود.
به گفته وی، استان شاندونگ هم در صنایع غذایی، ریلی، کشاورزی از توانایی بسیار زیادی برخوردار است و مشابهت بسیار نزدیکی میان توانمندی و ظرفیت‌های اقتصادی و تولیدی دو استان وجود دارد که می‌تواند تبادلات اقتصادی دو کشور را بیشتر کند.
عضو کارگروه سرمایه‌گذاری استان خوزستان ادامه داد: همین مسئله ما را امیدوار به تداوم این سفرها و تعاملات می‌کند و در آینده نزدیک هیئتی از خوزستان به شاندونگ چین سفر خواهند کرد.
عامری گلستان همچنین تفاهمات فرهنگی میان دو استان را یادآور شد و گفت: تفاهمات فرهنگی و مشابهت اقتصادی و تولیدی ما را به آینده بسیار درخشان و خوب در روابط دو استان امیدوار می‌کند.
وی اظهار امیدواری کرد: ادامه این نشست‌ها، به مبادلات تجاری و سرمایه‌گذاری دو طرف در زمینه‌های مورد نظر منجر شود.
معاون استاندار خوزستان گفت: سرمایه‌گذاری در طرح‌های انرژی خورشیدی مورد توجه این هیئت قرار گرفته و امیدواریم در این بخش به زودی شاهد عقد قراردادهایی میان دو طرف باشیم.
به گزارش خبرگزاری فارس، توافقنامه همکاری میان استان خوزستان و استان شاندونگ جمهوری خلق چین آبان ماه سال 1387 در شهر جینان مرکز استان شاندونگ چین به امضای استاندار خوزستان و استاندار شاندونگ رسید.
در توافقنامه همکاری میان استان‌های خوزستان و شاندونگ به همکاری‌های دو استان در زمینه‌‌های اقتصادی، تجاری، علمی، فناوری، فرهنگی، آموزشی، ورزشی، بهداشتی و نیروی انسانی اشاره شده است.
شاندونگ یکی از استان‌های پرجمعیت و بزرگ چین است، این استان در شرق این کشور قرار گرفته است و مرکز آن شهر جینان و جمعیت آن بالغ بر ۹۲ میلیون نفر است
هیئت اقتصادی که از استان شاندونگ به خوزستان سفر کرده‌ است امروز در ادامه سفر خود از امکانات بندری، صنایع پتروشیمی و فولاد در خوزستان بازدید خواهند کرد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول