اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

بازرگانان به فکر صادرات به چین باشند

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مازندران گفت: بازرگانان به فکر صادرات به چین باشند.

بازرگانان به فکر صادرات به چین باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، غلامرضا عشریه ظهر امروز در جمع صادرکنندگان استان مازندران در مورد ضرورت صادرات کالاهای مازندران به چین اظهار داشت: اگر چه کشور چین نخستین صادرکننده جهان است، اما دومین واردکننده جهان نیز محسوب می‌شود.
عشریه ابراز داشت: این کشور بازار بسیار وسیع و جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و 300 میلیون نفری دارد که نیازمند کالاهای زیادی است همچنین به دلیل سرعت بالای رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری به مواد اولیه و ماشین‌آلات و تجهیزات بسیاری محتاج است که بسیاری از آنها را از خارج وارد می‌کند.
نائب رئیس خانه صنعت و معدن مازندران خاطرنشان کرد: چین به عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده جهان و منبع بزرگ خرید کالاهای خارجی نیز مطرح است، بنابراین می‌توان نتیجه‌گیری کرد واردات گسترده‌ای دارد.
وی به نقل از رایزن بازرگانی ایران در چین اعلام کرد: حداقل 500 قلم کالای ایرانی قابل صدور به چین شناسایی شده‌اند که از آن جمله می‌توان به خشکبار، گیاهان دارویی، صنایع دستی و مواد غذایی اشاره کرد.
عشریه با بیان اینکه شناخت نیازمندی‌های بازارهای هدف نخستین گام برای صدور کالاها و صادرات است، گفت: براساس اطلاعات در سایت سازمان توسعه تجارت و سایت رایزنی‌های بازرگانی ایران در خارج، تنها در کشورهای چین، ازبکستان، امارات متحده عربی، پاکستان، اتریش، روسیه، عراق، کویت، الجزایر، ترکیه و هندوستان دارای رایزن بازرگانی فعال هستیم حال آنکه نزدیک به 200 کشور در جهان داریم.
وی خواستار گماردن کارشناسان حرفه‌ای متخصص در بازرگانی بین‌المللی به عنوان وابسته تجاری و رایزن بازرگانی در کشورهای دنیا شد و ابراز داشت: با این روند در کنار سفرای ایران در خارج کشور به جمع‌آوری اطلاعات بازارهای مورد نظر اقدام و با انعکاس آن به داخل کشور زمینه حضور تجار در آن بازارها فراهم می‌شود.
این مسئول یادآور شد: از آنجایی که بیش از 60 درصد واحدهای تولیدی کشور را واحدهای کوچک و متوسط شامل می‌شود عمده اینگونه واحد توان هزینه کرد بازاریابی خارجی را ندارند.
عشریه تجربیات موفق کشورهای توسعه یافته را نشان از اهمیت این موضوع در توسعه تجارت خارجی و مبادلات بین المللی دانست و اذعان داشت: امیدواریم مسئولان نیز اهتمام لازم را در این زمینه داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول