اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قزوین:

تهدیدات دشمن ناشی از ضعف اوست

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: تهدید دشمن ناشی از ضعف اوست یعنی دشمن می‌خواهد خود را با این تهدیدات قوی نشان دهد.

تهدیدات دشمن ناشی از ضعف اوست
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله هادی باریک‌بین عصر امروز در دیدار با فرماندهان و جمعی از بسیجیان شهرستان قزوین بیان کرد: خدا را شاکریم که در هفته بسیج شاهد حضور پر شور بسیجیان در عرصه‌های مختلف هستیم.
وی ادامه داد: امروز نظام اسلامی در مقابل دشمنان سرفراز است و دشمنان ما در حالی که مقابلمان صف کشیده‌اند ولی ما ایستاده‌ایم.
وی اضافه کرد: دشمن برعلیه جمهوری اسلامی و این نظام مقدس هرچه می‌توانسته انجام داده و سعی کرده به روش‌های مختلف این نظام را محدود و حتی از بین ببرد ولی نظام نورانی ما  نورافکن‌هایش در کشورهای اسلامی تابیدن گرفته است.
امام جمعه قزوین افزود: مردم مسلمان کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند در واقع جنبشی بیدار شده که از سران استکبار و نوکران آنها بیزار است و نوکران آنها را بیرون می‌کند و این را همچنان به پیش می‌روند و ما باید شکرگزار خداوند سبحان باشیم.
وی تصریح کرد: امام خمینی(ره) بعد از پیروزی انقلاب با آینده‌نگریشان دستور تأسیس بسیج مستضعفین را دادند چرا که امام به خوبی می‌دانست دشمن علیه این نظام مستقل توطئه خواهد کرد.
باریک‌بین خاطرنشان کرد: پس از تأسیس بسیج اقشار مختلف به خصوص جوانان تحصیلکرده و دانشگاهی و حتی نوجوانان از آموزش و پرورش و طلاب به ندای امام لبیک گفتند و ما امروز پس از 32 سال از تأسیس این نیرو شاهد یک بسیج نیرومند، قوی و آبرومند هستیم.
وی توضیح داد: آن روز توجه امام به این بود که بسیجی استفاده از اسلحه را یاد بگیرد تا بتواند در برابر دشمن بایستد و در ادامه راه رهبر معظم انقلاب با توجه به شرایط روز احساس کردند که دشمن فقط در عرصه‌ای سخت مقابل نظام اسلامی نایستاده بلکه دشمن راه‌های دیگر را نیز برای ضربه زدن به نظام‌ اسلامی دنبال می‌کند بنابراین با ارشاد رهبری بسیج در عرصه‌های دیگر وارد شد و در صحنه در خط مقدم ایستاد.
امام جمعه قزوین اعلام کرد: بسیج در جبهه علم پیشرو شد و با همین اتکای به خدا بود که فناوری هسته‌ای تولید شد و امروز ما در دنیا جزء محدود کشورهایی هستیم که به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای دست پیدا کرده‌ایم.
وی ادامه داد: البته بسیج در عرصه‌های دیگر عمران و آبادانی نیز ایستاد و افتخار آفرید به طوری که امام فرمود من افتخارم این است که بسیجی هستم در واقع بسیجی جامع صفات است و در برابر دشمن شدید و در برابر ملت خود خدمتگزار است و همچنین در میدان نبرد شهادت را با آغوش باز می‌پذیرد.
باریک‌بین افزود: برادران بسیجی راهشان این است که اسوه دیگران باشند یعنی بسیج دانشگاه و بسیج روحانیت باید دست به دست هم دهند و همگی متحد شوند تا در راه دفاع از اسلام و پیشرفت کشور راه را با وحدت و انسجام بپیماییم.
وی تأکید کرد: در نزدیکی ایام محرم هستیم بنابراین باید همه ما در امر به معروف و نهی از منکر بسیجی‌وار وارد میدان شویم و با اخلاق خوب کار کنیم یعنی طوری برخورد کنیم که جوان‌هایی که تحت تأثیر فرهنگ غربی قرار گرفته‌اند نیز با اخلاق خوب ما جذب شوند؛ این سخن بدان معناست که باید با رفتار صحیح فضاها را نورانی و اسلامی کنیم.
امام جمعه قزوین عنوان کرد: دشمن در همه جبهه‌ها هجومش را علیه ما انجام داده چه در جبهه سخت‌افزاری چه نرم‌افزاری ولی چون ناتوان است تهدید می‌کند در واقع تهدیدی دشمن ناشی از ضعف اوست یعنی دشمن می‌خواهد خود را با این تهدیدات قوی نشان دهد.
وی توضیح داد: اما ما باید ضمن آمادگی و هوشیاری در عرصه نظامی در مسائل فرهنگی نیز مراقبت بیشتری کنیم چرا که دشمن در تلاش است از طریق آلودگی اخلاقی جوانان را گمراه کند در نتیجه بسیجیان در هر پایگاهی که هستند به دنبال جذب جوانان باشند تا با تلاش در عرصه علم و تقوا بسیجیان ما در تمام عرصه‌ها پیشرو و نمونه باشند.
باریک‌بین گفت: کشورهای اسلامی انقلاب کرده‌اند و انقلابشان در حال شکل‌گیری است به طوری که نماز جماعت برپا می‌کنند و حتی اگر می‌خواهند قانون اساسی بنویسند، دغدغه آنها این است که این قانون اساسی بر اساس اسلام باشد که همه اینها نتیجه حرکتی است که به رهبری امام عزیز امروز شاهد به ثمر نشستن آن هستیم.
وی افزود: اگر چه برخی در ظاهر می گویند این حرکت‌هایشان حرکت ملی است ولی همین حرکت ملی نیز سرچشمه گرفته‌ از همین انقلاب اسلامی ماست در نتیجه ما باید در جبهه‌های عبادی و اطاعت الهی بیشتر تلاش کنیم یعنی مرد علم، عبادت، شهادت و بندگی باشیم.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: ما هر کاری که می‌کنیم باید خدا را در نظر بگیریم و توقع نداشته باشیم که برای خدمتی که کرده‌ایم باید از ما تشکر شود بلکه لازم است رضای خدا را در نظر بگیریم و با بصیرت مقابل دشمنان بایستیم.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول