اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل پتروشیمی ایلام:

موانع پیشروی احداث پتروشیمی ایلام مرتفع شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: با تلاش مسئولان استان ایلام و مجموعه وزارت نفت موانع پیشروی احداث پتروشیمی ایلام مرتفع شد.

موانع پیشروی احداث پتروشیمی ایلام مرتفع شد
به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، جواد کمری ظهر امروز در نشست استاندار ایلام با مسئولان حوزه نفت و گاز استان ایلام اظهار داشت: اکنون باید به‌عنوان مدیرعامل جدید پتروشیمی ایلام اعلام کنم که با سربلندی کامل روند احداث پتروشیمی ایلام رو به شتاب است.
وی ادامه داد: با پیگیری شخص استاندار ایلام و مجموعه همکاران و معاونان وی در استانداری ایلام مشکلات پتروشیمی ایلام رو به اتمام است.
این مسئول اضافه کرد: صنعت پتروشیمی یکی از صنایع پویا و سودآور در کشور بوده و این مهم در استان ایلام نیز چنین است.
کمری تصریح کرد: پتروشیمی صنعتی است که از کم ارزش‌ترین و بی‌‌ارزش‌ترین فرآورده‌های نفتی ارزش افزوده بسیار بالایی را ایجاد و تولید می‌کند.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: اکنون به واسطه فقدان بهره‌برداری پتروشیمی ایلام مجبور هستیم بخشی از تولیدات پالایشگاه گاز ایلام از جمله گاز اتان و میعانات گازی پالایشگاه که جزو محصولات ناخواسته پالایشگاه است را باید عملا بسوزانیم یا به صورت کامیون صادر کنیم.
وی ادامه داد: صدور این نوع محصولات به صورت جاده‌ای نیز مشکلات فراوانی در محورهای ارتباطی استان ایلام به وجود آورده است.
این مسئول اضافه کرد: می‌طلبد در این راستا صنعت پتروشیمی ایلام به درستی در استان با توجه به وجود زیرساخت‌ها بیش از پیش پا بگیرد و به بهره‌برداری برسد.
کمری تصریح کرد: در راستای موضوع پتروشیمی ایلام در حال حاضر مشکلات این حوزه برطرف شده که جای تقدیر از مسئولان دارد.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: مهمترین تولیدات این شرکت شامل اتیلن، پروپیلن(گریدشیمیایی و پلیمری)، پلی اتیلن سنگین، بنزین پیرولیز و سوخت مایع بوده که این مجتمع در واقع شامل واحدهای الفین، پلی‌اتیلن سنگین و سرویس‌های جانبی است. 
وی افزود: واحد الفین به‌عنوان تامین کننده اصل خوراک واحدهای پایین‌دستی در حال احداث است و واحد پلی اتیلن سنگین نیز قابلیت تولید انواع گریدهای مختلف قابل استفاده در صنایع پایین دستی را دارد.
وی ادامه داد: سرویس‌های جانبی نیز شامل یوتیلیتی و آفسایت مشتمل بر واحدهای برق و بخار و برج‌های آب خنک کننده و آب‌های صنعتی، هوا، نیتروژن، سوخت گاز تصفیه فاضلاب خطوط لوله خوراک خطوط ارتباطی داخلی مجتمع و آب‌های سطحی است.
این مسئول اضافه کرد: در مرحله نخست این شرکت حدود یک‌هزار و 400 نفر نیروی انسانی وارد بازار کار در این مجتمع شده و که نقش موثری در تربیت نیروی انسانی ماهر و ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان فراهم کرده است.
کمری تصریح کرد: مهمترین اهداف از ایجاد این شرکت در استان ایجاد اشتغال در مناطق محروم، استفاده بهینه از محصولات ارزشمند پتروشیمیایی با ارزش افزوده بیشتر، ایجاد صنایع پایین دستی و رونق اقتصادی و افزایش خدمات جانبی در منطقه است.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: مهمترین موارد استفاده و کاربرد تولیدات این مجتمع در صنایعی همچون ساخت لوازم خانگی، محصولات مخصوص آبرسانی، ظروف پلاستیکی، ظروف نگهداری مواد شیمیایی و غذایی، الیاف پلاستیکی و سرنگ‌سازی به کارگرفته می‌شود.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول