اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار خوزستان خبر داد:

اعلام نتایج مقدماتی خوزستان سرشماری تا دو هفته دیگر

خبرگزاری فارس: مدیرکل آمار و اطلاعات استانداری خوزستان گفت: نتایج مقدماتی سرشماری خوزستان ظرف دو هفته آینده اعلام می‌شود.

اعلام نتایج مقدماتی خوزستان سرشماری تا دو هفته دیگر
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سیدلطف‌الله هاشمی بعد از ظهر امروز در گردهمایی شهرداران استان با بیان اینکه ظرف دو هفته آینده نتایج مقدماتی سرشماری اعلام می‌شود، اظهار داشت: نتایج تفصیلی این سرشماری نیز در بهار ۹۱ منتشر می‌شود و مبنای پژوهش‌ها قرار می‌گیرد.
به گفته وی، تا دیروز سرشماری خانوارهای غایب در اهواز انجام می‌شد.
هاشمی همچنین افزود: بخشی از تفریغ بودجه سالانه برای اندازه‌گیری حساب استان تا آبان ماه جمع آوری و به مرکز آمار ارسال می‌شود، اما با وجود یک ماه مکاتبه ۳۶ شهرداری استان تا کنون جوابی نداده‌اند که باید ظرف یک هفته آینده اسنادشان را ارائه دهند.
وی در ادامه گفت: با توجه به اینکه فعالیت‌های ساختمانی بر اشتغال به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر دارد، همچنین لزوم آگاهی از روند افزایش و کاهش تقاضای ساختمان اطلاع مستمر و ماهانه از آمار صدور پروانه‌های ساختمانی موردنیاز است و شهرداری‌ها لازم است در این رابطه با اداره کل آمار و اطلاعات همکاری کنند.
این مقام مسئول دریافت اطلاعات از هزینه و درآمد حمل و نقل درون شهری شامل تاکسی، ون، اتوبوس و مینی‌بوس را نیز ضروری دانست و افزود: این آمار برای محاسبه تولید ناخالص استان و با هدف مقایسه این آمار با سال‌های گذشته و سایر استان‌ها انجام می‌گیرد.
وی همچنین در پاسخ به اعتراض بنی‌نعیم شهردار شادگان در مورد اینکه شهرک شهید منتظری با ۵ هزار نفر جمعیت در سرشماری جزو شهر شادگان در نظر گرفته نشده، بیان کرد: روستاهایی که هنوز بر اساس تقسیمات کشور و مصوبه وزارت کشور به شهر تبدیل نشده‌اند در سرشماری نیز جزو روستا‌ها به شمار می‌آیند، حتی اگر شهرداری‌ها به این مناطق خدمات بدهند و باید این مسئله از طریق اداره کل تقسیمات کشور حل شود.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول