اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری:

3 طرح هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری تصویب شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: مطالعات طرح هادی سه روستا در این استان به تصویب رسید.

3 طرح هادی روستایی در چهارمحال و بختیاری تصویب شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، سام انصاری ظهر امروز در نشست کمیته تصویب طرح‌های هادی و تعیین محدوده روستایی در شهرستان کیار، اظهار داشت: به‌منظور مطالعه و تهیه این طرح‌ها مبلغ 270 میلیون ریال هزینه شده است.
وی افزود: با تصویب این سه طرح 550 خانوار با جمعیتی افزون بر 2 هزار و 194 نفر از خدمات این طرح‌ها برخوردار خواهند شد.
انصاری با اشاره به اسامی روستاهای برخوردار از طرح هادی روستایی، گفت: روستاهای موسی آباد و خیرآباد از بخش مرکزی و روستای جوزستان از بخش ناغان شهرستان کیار به تصویب رسیدند.
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه اجرای طرح هادی در روستاها سبب ساماندهی و اصلاح بافت روستایی می‌شود، گفت: پیشرفت سریع طرح هادی روستایی به همکاری اهالی و شورای روستاها بستگی دارد.
وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح هادی روستایی سبب می‌شود تا جوانان از این فرصت استفاده کنند و زندگی در روستا را به زندگی شهرنشینی ترجیح دهند و این موضوع سبب رونق روستاها می‌شود.
انصاری همچنین با اشاره به روند احداث مسکن مهر روستایی در این استان، گفت: سهمیه مسکن مهر روستایی این استان در سال گذشته 9 هزار واحد در نظر گرفته شده بود که از این تعداد 6 هزار و 440 واحد به بانک‌های عامل معرفی و تعداد 4 هزار و 115 واحد موفق به عقد قرارداد شده‌اند.
وی ادامه داد: از این تعداد 3 هزار و 640 واحد قسط مرحله اول،2 هزار و 597 واحد قسط مرحله دوم، یک هزار و 370 واحد قسط مرحله سوم تسهیلات احداث واحد مسکونی خود را دریافت و 893 واحد نیز در مرحله پایان کار قرار دارند.
انصاری سهمیه مسکن مهر روستایی این استان را بیش از آمار متقاضیان دانست و گفت: تاکنون تمام سهمیه مسکن روستایی سال 89 در این استان جذب نشده و با توجه به اینکه سهمیه سال 90 نیز اعلام شده، جذب این تعداد متقاضی بسیار مشکل است.
مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به مهم‌ترین وظایف بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، گفت: ارائه خدمات فنی پروانه ساختمان روستایی با هدف نظارت بر احداث مسکن روستایی و ساخت واحدهای مقاوم در برابر سوانح طبیعی از مهم‌ترین این وظایف است.
انصاری ادامه داد: تهیه و اجرای طرح بهسازی بافت با ارزش روستایی، اجرای طرح مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر و ارتقای کمی و کیفی توان فنی، تخصصی پرسنل بنیاد مسکن این استان از دیگر این وظایف است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول