اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی:

مناظره بیش از مباهله در دوران کنونی رونق دارد

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی گفت: مناظره بیش از مباهله در دوران کنونی رونق داشته و افراد پس از عدم موفقیت مناظره می‌توانند به مباهله بپردازند.

مناظره بیش از مباهله در دوران کنونی رونق دارد
حجت‌الاسلام علی انصاری‌ بویراحمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به 24 ذی‌الحجه و روز مباهله اظهار کرد: مباهله موضوع بسیار مهمی است که در همه ادیان الهی وجود داشته و پیامبر اکرم(ص) همچنین به مباهله پرداخت.
وی خاطرنشان کرد: اصل مباهله به معنای مناظره دو گروه است و در نتیجه نداشتن مناظره امور را به خدا می‌سپارند.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی با اشاره به مناظره علمای مسیحی و نجرانی با پیامبر اکرم(ص) گفت: پیامبر اکرم(ص) با حضرت زهرا(س)، امام علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) برای مباهله رهسپار شدند.
وی به لفظ انفسنا در آیه مباهله اشاره کرد و افزود: پس از مباهله آیه‌ای از قرآن نازل شد و بر اساس آن امام علی(ع) را نفس و جان پیامبر اکرم(ص) خوانده که نشان می‌دهد ولایت و امامت از چه عظمتی برخوردار است و شان امیر مومنان به اندازه شان و نفس پیامبر اکرم(ص) است.
انصاری‌ بویراحمدی عنوان کرد: تا اندازه‌ای جریان و قضیه مباهله در اسلام مهم و تاثیرگذار بود که مسلمان در مکان مباهله مسجدی با عنوان مباهله تاسیس کردند و این مسجد در طول تاریخ بارها تخریب و به طور مجدد بازسازی و تعمیر شده است.
وی خاطرنشان کرد: جریان مباهله در بین شیعیان و اهل سنت از جایگاه مهمی برخوردار است و امامان شیعه بدون استثنا به جریان مباهله استناد کردند و آن را در مناظرات و برنامه‌ها عنوان کردند.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی به جریان مباهله در دوران کنونی اشاره و تصریح کرد: مناظره در دوران کنونی از رونق بیشتری برخوردار است و اگر شخصیت‌های برجسته و مقدسی باشند که دو جبهه مستقل علمی داشته باشند پس از مناظره و عدم نتیجه می‌توانند به مباهله بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) به حقانیت و عظمت اسلام اعتقاد و یقین داشت خداوند دعای آنها را اجابت می‌کند و از این کار به‌عنوان معجزه‌ای برای اثبات اسلام استفاده کرد.
انصاری‌ بویراحمدی با اشاره به درس‌ها و پیام‌های مباهله گفت: هزار و 400 سال از جریان مباهله می‌گذرد همه به کامل بودن اسلام اعتراف دارند و شتافتن برای کمک به اسلام در هر حد و توان  یکی از درس‌های مباهله است و نباید در راه اثبات حقانیت اسلام کوچکترین کوتاهی کنیم و توکل به خدا و اعتقاد به دین داشته باشیم.
وی تاکید کرد: ما باید همیشه به دین و مکتب خود اعتقاد کامل داشته باشیم و برای نشر و گسترش آن کوتاهی نکنیم.
رئیس مجمع جهانی شیعه‌شناسی یادآور شد: لازم است مسلمانان در این روز مراسم شکرگذاری و بزرگداشت روز مباهله را داشته باشند و پیوسته سعی کنند حماسه‌های تاریخ اسلام را فرهنگ‌سازی کرده و به گوش یکدیگر برسانند و در جامعه نهادینه کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول