اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن:

مباهله به عنوان یوم‌الله تلقی شود

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن گفت: روز مباهله باید به عنوان یوم‌الله تلقی شود چراکه در این روز بر جایگاه و عظمت اسلام افزوده شد.

مباهله به عنوان یوم‌الله تلقی شود
حجت‌الاسلام صادق یوسفی‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به 24 ذی الحجه و روز مباهله اظهار کرد: مباهله به معنای این است که دو گروه که دارای اختلاف هستند یکدیگر را مورد لعن و نفرین قرار دهند و هر یک دیگری را متهم می‌کند که به عمد دروغ گفته و واقعیت را کتمان می‌کند بنابراین برای روشن شدن حق و حقیقت از خداوند طلب کمک می‌کنند.
وی با اشاره به مباهله رسول اکرم(ص) با نجرانیان گفت: دو طرف در جریان مباهله سعی می‌کنند که با تقرب به پیشگاه خداوند از او، در رسوایی طرف مقابل کمک گیرند.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) با هیبت خاصی در مباهله حضور پیدا کرد، گفت: رسول خدا(ص) در مباهله امام حسن(ع) و حسین(ع) و در کنار آنها حضرت زهرا(س) و امیرمومنان(ع) را به عنوان عزیزترین افراد همراه داشت.
وی با بیان اینکه جریان مباهله درس‌های فراوانی دارد، گفت: باید جریان مباهله را زنده و گرامی داریم چراکه مباهله از دستاوردها و درس‌های فراوانی برخوردار بوده و اعتبار استوار و قوی در بین کسانی است که به توحید اعتقاد دارند.
یوسفی‌مقدم عنوان کرد: استحکام اعتقادی در اسلام در جریان مباهله ثابت شد و پیامبر با جریان مباهله و آوردن بهترین و نزدیک‌ترین افراد ثابت کرد اسلام بر اندیشه قوی و محکم استوار است که رهبر آن برای اثبات اندیشه خود نزدیک‌ترین افراد را برگزید تا ثابت کند که اعتقادش حق است.
وی با اشاره به درس‌های دیگر جریان مباهله گفت: از جریان مباهله اینگونه استخراج می‌شود چه کسانی مورد علاقه پیامبر بودند و برای اثبات حقانیت از وجود آنها استفاده کرده است.
رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن به وجود حضرت زهرا و علی(ع) در مباهله اشاره کرد و افزود: علی(ع) به عنوان نفس و وجود پیامبر در جریان مباهله حضور دارد و حضرت زهرا(س) از بین تمام زنان مسلمان و همسران پیامبر با وجود آنکه آنها امهات مومنان بودند در جریان مباهله شرکت کرد.
وی خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری مباهله برای همیشه چراغ راه تاریخ مسلمانان روشن شد و مسلمانان باید بدانند چراغ راه آنها خمسه طیبه است و مسلمانان اگر بخواهند راه را از بیراهه تشخیص دهند باید از وجود اهل بیت(ع) استفاده کنند.
یوسفی‌مقدم با بیان اینکه همواره باید روز مباهله را به عنوان یوم الله تلقی کنیم، گفت: جایگاه اسلام در روز مباهله افزوده شد و خمسه طیبه به عنوان چراغ هدایت انسان‌ها روشن شد و همواره مسلمانان باید قدرشناسی این روز و درس‌های آن را گرامی دارند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول