اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم:

مباهله با کمترین خسارت حقانیت اسلام را ثابت کرد

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم گفت: پیامبر اکرم(ص) بدون جنگ و درگیری با مباهله حقانیت اسلام را ثابت کرد.

مباهله با کمترین خسارت حقانیت اسلام را ثابت کرد
جواد عظیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به 24 ذیالحجه و روز مباهله اظهار کرد: مباهله به معنای رها کردن و برداشتن قید و بند است و در اصطلاح دعوت به قسم خوردن برای هلاک یکدیگر است.
وی خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) به شیعیان خود می‌فرماید «نباید در هر جا با جنگ و درگیری حقانیت دین را به دیگران اعلام و اثبات کنیم و اگر لازم شد مباهله کنید تا نشان دهید شما بر حق و پیروان حقیقی رسول گرامی اسلام هستید».
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به سخنی از امام صادق(ع) گفت: با استناد به حدیث امام صادق(ع) عظمت مباهله بر این بود که اسلام و تشیع بر حق است و مباهله عظمت اسلام را نشان داد.
وی با بیان اینکه مباهله نشانگر عظمت و حقانیت اسلام است، عنوان کرد: خداوند در آیه مباهله می‌گوید قسم بخورید تا معین شود چه کسی بر حق است و مباهله حقانیت اسلام را ثابت می‌کند.
عظیمی خاطرنشان کرد: مباهله به معنای قسم خوردن و نفرین کردن است و در دوران پیامبر و ائمه اطهار آیین و سنتی بود و بنابر دستور خدا جبرئیل پیامبر اکرم(ص) بلافاصله برای مباهله آماده شد.
وی ادامه داد: علامه طباطبایی در تفسیر آیه مباهله می‌فرماید «هر فرد با ایمان با تاسی به نخستین پیشوای اسلام می‌تواند برای اثبات حقانیت به مباهله پردازد».
مسئول دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی استان قم تصریح کرد: برخی اوقات با مباهله مسئله‌ای به اثبات می‌رسد و از جنگ و کشته شدن افراد جلوگیری شده و با کمترین خسارت حقانیت اسلام را ثابت می‌کند.
وی با اشاره به لفظ انفسنا در آیه مباهله گفت: عظمت امیرمومنان(ع) را نباید در روز مباهله نادیده بگیریم و چراکه خداوند خطاب به پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید نفس و جان خود را در مباهله همراه خود ببر که از لفظ انفسنا تعبیر بر نفس و جان می‌شود.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول