اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ملکان خبر داد:

احیای دوباره استاد و شاگردی در بازار

خبرگزاری فارس: فرماندار ملکان از احیای دوباره استاد و شاگردی در بازار و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به مشاغل خانگی در این شهرستان خبر داد.

احیای دوباره استاد و شاگردی در بازار
به گزارش خبرگزاری فارس از ملکان، مصطفی قاسمی صبح امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ملکان اظهار داشت: بر اساس گزارش سامانه ملی رصد تا پایان آبان‌ماه جاری علاوه بر تحقق 100 درصدی تعهد دستگاه‌های دولتی در امر اشتغال جوانان،  100 فرصت شغلی مازاد نیز ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه شهرستان ملکان در امر ایجاد فرصت‌های شغلی رتبه‌های برتر استان را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: وضعیت ملکان از لحاظ ایجاد اشتغال خوب بوده و  این امر بیانگر این است ادارات و نهادها الحمدالله فعال هستند.
قاسمی ادامه داد: مسئولان دستگاه‌های دولتی به‌عنوان متولیان امر اشتعال وظیفه دارند حداکثر توان و امکانات خود را برای ایجاد اشتغال جوانان و مردم بکار گیرند.
وی به سامانه اشتغال رصد نیز اشاره‌ای کرد و گفت: در این سامانه وضعیت اشتغال همه شهرها موجود بوده و استفاده از آن نیز برای عموم آزاد است.
فرماندار ملکان در ادامه از  دو راهکار جدید دولت دهم برای ایجاد فرصت‌های شغلی برای مردم و جوانان بیکار خبر داد.
قاسمی گفت: یکی از این راهکارها مشاغل خانگی است که افراد بدون نیاز به مغازه و دفتر می‌توانند در محل سکونت خود اقدام به ایجاد شغل برای خود کنند.
وی ادامه داد: حدود 300 شغل در این خصوص تعریف و به عموم مردم نیز اطلاع رسانی شده و متقاضیان می‌توانند با اخذ کارت مهارت از مراکز فنی و حرفه‌ای به ادارات و نهادهای مربوطه از جمله کار و تعاون،جهادکشاورزی، بازرگانی، کمیته امداد، میراث فرهنگی و گردشگری و صندوق مهر امام رضا(ع) مراجعه و از تسهیلات قرض الحسنه با  چهار درصد کارمزد استفاده کنند.
وی به اختصاص 120 میلیارد ریال به کمیته امداد امام(ره) برای اشتغال خانگی خبر داد و گفت: در بین دستگاه‌های دولتی بیشترین اعتبار به این نهاد اختصاص یافته و افراد زیر پوشش و همچنین افراد غیر زیر پوشش می‌توانند به این نهاد مراجعه و از تسهیلات مورد نظر استفاده کنند.
فرماندار ملکان با درخواست از دستگاه‌های دولتی به خصوص مراکز فنی و حرفه‌ای و بانک‌ها برای همکاری در این خصوص اظهار امیدواری کرد، با اجرای کامل این طرح قسمت اعظمی از جوانان بیکار در روستاها صاحب شغل پایدار شوند.
قاسمی روش استاد و شاگردی را یکی دیگر از راهکارهای جدید دولت در امر اشتغال پایدار به خصوص در بازار عنوان کرد و گفت: در این طرح جوانان بیکار در مشاغل مختلف بازار آموزش دیده و در پایان دوره کارت مهارت فنی و حرفه‌ای خواهند گرفت.  
وی با بیان اینکه این افراد به طور رایگان توسط دولت بیمه خواهند شد، خاطرنشان کرد: این طرح هیچ مسئولیت و یا مشکلی برای بازاریان و اصناف به‌عنوان کارفرما ایجاد نخواهند کرد و حتی بازاریان می‌توانند با مشارکت در این طرح از مزایای آن نیز برای توسعه کسب و کار خود استفاده کنند.
فرماندار ملکان گفت: این طرح در حقیقت همان روش استاد و شاگردی قدیم بوده که توسط دولت به علت مهارت‌آموزی جوانان در بازار دوباره احیا شده است.  
وی افزود: افرادی که پس از پایان کار در بازار اقدام به اخذ کارت مهارت از مراکز فنی و حرفه‌ای کنند می‌توانند تسهیلات گرفته و خود در بازار شغلی دست و پا کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول