اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پس از 3 ماه بلاتکلیفی صورت گرفت؛

توافق بیمه ایران با بیمارستان‌های خصوصی گیلان

خبرگزاری فارس: بیمه تکمیلی ایران و بیمارستان‌های خصوصی گیلان پس از سه ماه بلاتکلیفی در تعرفه‌های بیمارستانی به توافق رسیدند.

توافق بیمه ایران با بیمارستان‌های خصوصی گیلان
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان صبح امروز در جلسه هماهنگی بیمه ایران و بیمارستان‌های خصوصی برای تعیین تعرفه‌های بیمارستانی اظهار داشت: حدود سه ماه است که موضوع بیمه تکمیلی بیمارستان‌های خصوصی استان به دلیل ناهماهنگی و ایجاد مشکلات بیمه تکمیلی، تعامل به درستی انجام نشده است.
وی با بیان اینکه این موضوع در جلسه شورای سلامت گیلان مطرح شده بود، افزود: موضوع به جلسه ویژه موکول شده و امروز به این امر رسیدگی می‌شود.
پورعزیزی عدم پذیرش بیمه تکمیلی بیمه ایران توسط بیمارستان‌های خصوصی گیلان را سبب افزایش نارضایتی مردم دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف تقاضای رسیدگی به این امر را دارند.
مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با تاکید بر رسیدگی تخلف بیمارستان‌ها توسط تعزیرات حکومتی، اذعان داشت: دانشگاه علوم پزشکی و تعزیرات حکومتی باید نظارت دقیق بر عملکرد بیمارستان‌ها داشته باشند.
 
*600 هزار نفر در گیلان زیر پوشش بیمه ایران هستند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه به پوشش بیمه‌ای سازمان‌های مختلف اشاره کرد و گفت: 600 هزار نفر در استان زیر پوشش بیمه ایران قرار دارند و پرداخت هزینه‌های بیمارستانی آنها بالاست.
حسن بهبودی با بیان اینکه سازمان نظام پزشکی 14 فروردین هر سال تعرفه بیمه‌های تکمیلی را اعلام می‌کند، افزود: سال گذشته با اختیاراتی که به وزارت بهداشت اضافه شده، اساس تعرفه‌ها به عهده معاونت وزارت بهداشت است.
وی خواستار ساماندهی تعرفه‌های بیمه‌های تکمیلی بیمارستان‌ها شد و خاطرنشان کرد: امسال تعرفه‌ها هفت تا 9 درصد افزایش یافته است ضمن اینکه تعرفه ریز بیمارستان‌های درجه یک، درجه دو، درجه سه و بخش خصوصی به صورت جداگانه اعلام می‌شود.
بهبودی با اشاره به اینکه افزایش نرخ حامل‌های انرژی، بحث‌های بهداشتی و افزایش حقوق کارکنان بیمارستان‌ها را با مشکل مواجه کرده است، تصریح کرد: خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها 17 درصد افزایش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزایش خدمات هتلینگ بیمارستان‌ها در بخش کودکان را 22 درصد اعلام کرد و بیان داشت: تعرفه‌های بیمه تکمیلی در بخش جراحی 9 درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: سال گذشته تعرفه جراحی بیمارستان‌های بخش خصوصی 29 هزار تومان بوده و امسال این مبلغ به 31 هزار و 500 تومان افزایش یافته است.
بهبودی به وضعیت بیمه‌های مختلف در گیلان اشاره کرد و اظهار داشت: بعضی بیمه‌ها در پرداخت هزینه‌های بیمارستانی خوش‌حساب نیستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر پرداخت هزینه‌های بیمارستانی بیماران توسط بیمه‌ها تاکید کرد و یادآور شد: بیمه‌های تکمیلی هنوز با بیمارستان‌ها منعقد نشده است.
 
* عدم قرارداد بیمارستان‌ها با بیمه‌ها به ضرر مردم است
مدیرکل بیمه ایران در گیلان نیز در این جلسه عدم قرارداد بین بیمه‌ها و بیمارستان‌ها را به ضرر مردم خواند و اظهار داشت: تعرفه‌های بیمارستانی باید با توجه به وضعیت اقتصادی منطقه تعیین شود.
رضا وثوق بیمه ایران را تنها بیمه دولتی معرفی کرد و افزود: گیلان 140 هزار بازنشسته دارد که میانگین سنی آنها بالاتر از 60 سال است.
در این جلسه تعرفه جراحی در بیمارستان‌های خصوصی گیلان برای بیمه‌های تکمیلی مبلغ 33 هزار و 500 تومان به تصویب رسید ضمن اینکه تعرفه نقدی بیمارستان‌های خصوصی 31 هزار و 500 تومان اعلام شد.
بیمه ایران و بیمارستان‌های خصوصی گیلان به توافق رسیدند که قرارداد منعقد شده تا 15 فروردین سال 91 اجرا شود.
به صفر رساندن بدهی واقعی سال گذشته بیمه‌ها به بیمارستان‌ها از دیگر شرایط انعقاد قرارداد بیمارستان‌های خصوصی گیلان با بیمه‌ها عنوان شد.
توافق بین بیمه تکمیلی ایران و بیمارستان‌های خصوصی گیلان پس از تایید استاندار اجرایی می‌شود.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول