اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

مباهله؛ اوج بهت نجران، ابهت پیامبر

خبرگزاری فارس: پیامبر اکرم(ص) با یقین و اطمینان و همراه با عزیزترین خاندان گام‌های محکم خود را بر زمین گذارد تا به مباهله با نجرانیان بشتابد و با مشاهده استواری پیامبر اکرم(ص) لرزه بر اندام نجرانیان افتاد و در برابر پیامبر زانو زدند و سند افتخار اسلام را امضا کردند.

مباهله؛ اوج بهت نجران، ابهت پیامبر
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، تمام تلاش خود را برای اثبات برحقی گفتارت در پیش گرفتی و از کلام و ادله روشن‌تر از خورشید برایشان سخن گفتی ولی گویی چشم‌هایشان کور و گوش‌ها کر شده‌اند و بدهکار بدیع‌ترین ادله نیست و پرده‌ای بین تو و آنها را پوشانده.
هیئت نجرانیان بر ادعای پوشالی خود اصرار داشتند و دلیل الوهیت مسیح را، تولد عیسی(ع) بدون واسطه پدر می‌دانستند.
ندای وحی الهی بر قلب رسول خدا(ص) نازل شد «به درستی که مثل عیسی نزد خداوند مانند آدم است که خدا او را از خاک آفرید».
رسول خدا آیات و برهان‌ها را بر آنها عرضه داشت تا با دلیل و منطق از ادعای خود دست بردارند ولی کار آنها از دلیل و منطق گذشته بود گویی از سر لجبازی قصد رد کردن بدیهیات و اصرار بر ادعای دروغین خود را داشتند تا آیه مباهله نازل شد و فرمان بر مباهله و نفرین...
«هرگاه پس از دانشی که به تو رسیده، کسانی با تو به محاجه و ستیز برخیزند، به آنها بگو بیایید فرزندانمان، فرزندانتان، زنانمان و زنانتان و ما خویشان نزدیک و شما خویشان نزدیک خود را فراخوانیم سپس مباهله کنیم و لعنت خدا را بر دروغ گویان قرار دهیم».
روز مباهله بود و پیامبر با یقین و اعتماد عزیزترین یاران و یاوران خود را برای ستیز در میدان آورده بود و ذره‌ای ترس و ناامیدی در چهره‌اش نبود چراکه حسین دلاور مرد و شیر صحرای کربلا را در آغوش داشت و گرمای دستان حسن را در دستان خود احساس می‌کرد، علی فاتح خیبر و زهرا یگانه کوثر دریای هستی در کنار او بودند.
نجرانیان در فشار شک و تردید با مشاهده استواری و یقین پیامبر زانوهایشان به لرزه افتاد و از ادعای خود دست برداشتند و دست نیاز خود را به سوی نبی دراز کردند تا از نفرین آنها درگذرد.
مباهله روز رسوایی دروغگو در برابر صدق گفتار پیامبر اکرم(ص) است و روزی است که دروغگو در برابر راستگو زانو می‌زند و دست تضرع و التماس خود را بر وی دراز می‌کند و زمین و زمان در این روز بر خاتم الانبیا(ص) فخر و مباهات می‌کنند.
علی نفس و جان پیامبر در مباهله است و نبوت پیامبر با علی معنا و جان پیدا می‌کند و مباهله روز تحقق آیه تطهیر برای برطرف کردن پلیدی و زشتی از خاندان اهل بیت است.
امروز صحنه جهانی شاهد مباهله‌ای دیگر است و امت مسلمان با فرزندان و عزیزترین خاندان خود وارد میدان مباهله شده‌اند تا صدق ادعای خود را اثبات کنند و در برابر ناحق‌گویان حرف خود را بزنند و دروغگو و ستمکاران عالم را به زانو درآورند و مانند صدام که بر دار آویخته شد و قذافی که با شلیک گلوله جان داد، پسمانده‌های استعمار را به خاک ذلت بکشانند.
آری امروز مباهله‌ای دیگر در پیش است تا نفرین خود را بر بدگویان و دروغگویان عالم نثار کنیم پس بشتابیم.

=====================
یادداشت: ایمن‌سادات موسوی‌نژاد
=====================
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول