اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

توسط قائم مقام وزیر بهداشت در فارس؛

سامانه مدیریت کمبود دارویی فارس رو نمایی شد

خبرگزاری فارس: سامانه مدیریت کمبود دارویی استان فارس توسط قائم مقام وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی در این استان رونمایی شد.

سامانه مدیریت کمبود دارویی فارس رو نمایی شد
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس این سامانه بیماران می‌توانند با ارسال عنوان صحیح نام داروی خود به شماره پیامک 091748000068در جریان محل ارائه این دارو قرار گیرند.
هاشم منتصری ادامه داد: در جامعه به علل مختلف از جمله در اطلاع نبودن بیماران از محل توزیع برخی داروها، بیمارستانی بودن داروها و توزیع آن در مناطق خاص از شهرها بیماران نمی‌توانند داروی مورد نیاز خود را تامین کرده که با استفاده از این سامانه می‌توانند محل توزیع داروی خود را پیدا کنند.
منتصری یکی دیگر از عواملی که باعث کمبود داروها در جامعه می‌شود را توزیع نشدن یکسان آن و در لیست نبودن داروهای رسمی کشور عنوان کرد.
وی ابراز داشت: با این سامانه افراد می‌توانند به راحتی داروهای مورد نیاز خود را تامین کنند.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: امیدواریم در این سامانه بتوانیم در طول هفته و 24 ساعت پیگیری شبانه‌روزی داورهای مورد نیاز بیماران را داشته باشیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: تمام داروخانه‌ها و شرکت‌های دارویی موظف به عضویت در این سامانه هستند و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک نیز بتوانیم گزارشی از وضعیت داروها را به صورت آنلاین در اختیار مردم قرار دهیم.
وی اظهار داشت: این سامانه توسط گروه داده‌نگار خوارزمی این دانشگاه طراحی شده و هدف ما نیز از طراحی این سامانه مکانیزه کردن مسیر دارو است.
به گزارش فارس، در حال حاضر 500 داروخانه در سطح استان فارس فعالند که از این تعداد 200 داروخانه در شهر شیراز هستند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول