اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پروژه بانک اطلاعات شهری مشهد:

مشهدی‌ها از بانک اطلاع‌رسانی جامع محروم هستند

خبرگزاری فارس: مجری پروژه بانک اطلاعات شهری مشهد و حومه با بیان اینکه شهروندان از وجود منبع اطلاع‌رسانی جامعی در این شهر محروم هستند، گفت: بانک اطلاعات شهر تبلیغات نیست بلکه گامی در راستای رفع آسیب‌های شهری از طریق آگاهی است.

مشهدی‌ها از بانک اطلاع‌رسانی جامع محروم هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، علی رستگارمقدم صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پروژه بانک اطلاعات شهری مشهد مدت دو سال است که مطالعات و تحقیقات خود را در مشهد آغاز و به این مهم پی‌برده که شهروندان از وجود منبع اطلاع‌رسانی جامعی در مشهد محروم هستند.
وی درباره فلسفه وجودی این پروژه افزود: این پروژه در راستای اطلاع و بازسازی سیستم اطلا‌ع‌رسانی در زمینه نیازمندی‌های عمومی به صورت کاملا حرفه‌ای و تخصصی در مشهد به وجود آمده است به طوری که نیازمندی‌های عمومی شهروندان را در مشهد به خوبی پاسخ می‌دهد.
وی ادامه داد: این پروژه در قالب یک کتاب با عنوان کتاب راهنمای جامع مشهد به همراه یک عدد سی‌دی نرم افزار که حاوی هزاران اطلاعات و نیازمندی‌های عمومی شهر مشهد است، جمع‌آوری شده است.
رستگارمقدم تصریح کرد: نرم‌افزار سی‌دی که در آن هزاران اطلاعات و نیازمندی‌های عمومی شهر وجود دارد به روز بوده، همچنین سایت اختصاصی پروژه و کتاب از جمله مواردی هستند که شهروندان می‌توانند با استفاده از آنها به راحتی به اطلاعات خود دست یابند.
مدیر و مجری پروژه بانک اطلاعات شهری مشهد و حومه گفت: رسالت این پروژه در درجه اول اطلاع‌رسانی در مقوله نیازمندی‌های عمومی جامعه است و صرفا به تبلیغات پرداخته نمی‌شود همچنین با توجه به اصل رسالت این پروژه، آن دسته از افرادی که به جامعه خدمت می‌کنند، در این کتاب راهنما و در بخش اطلاع‌رسانی، خدمتشان معرفی می‌شود.
رستگارمقدم درباره دیگر وظایف این پروژه ابراز داشت: این پروژه برای افرادی که به دلایل مالی قادر به معرفی خدمات خود در گستره وسیع شهر نیستند، جایگاهی را به صورت رایگان تعریف کرده تا این افراد بتوانند بهتر به همنوعان خود کمک کنند.
وی با اشاره به محسنات این پروژه، خاطرنشان کرد: پیوند آشنایی بیشتر واحدهای خدمتگزار در جامعه با یکدیگر و با همنوعان خود، ارتباط و سریع آحاد مردم و دسترسی به مکان مورد نظرشان، رشد و ارتقا فرهنگ استفاده از ارتباطات الکترونیک به جای رفت و آمدهای بی‌مورد که موجب ایجاد ترافیک و افزایش آلودگی شهر است از جمله محسنات این پروژه است.
رستگارمقدم با تاکید بر اینکه این پروژه در تلاش برای ایجاد یک فضای معنوی در پایتخت معنوی ایران است، افزود: با توجه به اینکه مشهد پایتخت معنوی ایران است و خدمتگزاری در شهر حضرت علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) توفیق است، در این راستا بانک اطلاعات شهری مشهد بخشی از تولید و سهام این پروژه را به یک موسسه خیریه اهدا کرده است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول