اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اول قوه قضائیه:

مدیریت اسلامی کارآمدترین الگو در دنیاست

خبرگزاری فارس: معاون اول رئیس قوه قضائیه الگوهای مدیریتی اسلامی را کارآمدترین الگوها در دنیا خواند.

مدیریت اسلامی کارآمدترین الگو در دنیاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل این استان، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای عالی قضایی اردبیل اظهار داشت: دستورات دین مبین اسلام به لحاظ آسمانی و الهی بودن آن، تضمین کننده سعادت و پیشرفت و ترقی است و بهترین الگوها برای بشریت به ویژه در حوزه مدیریت را نیز می‌توان در الگوهای مکتب حیات بخش اسلام یافت.
وی برقراری ارتباط عاطفی و دوستی بین یک مدیر و زیر مجموعه و رهبری بر دل‌ها به جای حکومت بر جسم‌ها را مهم‌ترین اصل در مدیریت‌های اسلامی دانست و بیان داشت: رهبری بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران و تسخیر قلوب مردم ایران و حتی جهان توسط آن شخصیت بزرگ یکی از همین نمونه‌هاست.
معاون اول قوه قضائیه در ادامه با قدردانی از مدیریت تشکیلات قضایی استان اردبیل، به تعدادی از ابتکارات استان از جمله ایجاد واحدهای مصالحه، ساماندهی امر ابلاغ، کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و به ویژه راه‌اندازی ابتکاری سیستم مکانیزه ارزشیابی قضات برای نخستین بار در سطح کشور اشاره کرد و افزود: ابتکارات دادگستری کل اردبیل باید به عنوان الگوهای کارآمد خدمت‌رسانی به دادگستری‌های سراسر کشور ارائه شود.
رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با تشریح نقش نظارتی قوه قضائیه و تأثیرات آن در پیشگیری از وقوع جرائم و تخلفات و افزایش هم‌گرایی و هماهنگی‌ها در جامعه و بین قوا، تصریح کرد: قوه قضائیه نقش بسیار مهمی در افزایش اعتماد عمومی به نظام دارد.
وی با اشاره به حساسیت و دقت قوه قضائیه در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی، از افرادی که سعی بر تعمیم دادن مشکلات یک بخش به سایر بخش‌ها دارند انتقاد کرد و اظهار داشت: در کنار ضعف‌ها و نارسایی‌ها همیشه باید نقاط مثبت را دید و بر رفع نواقص و تقویت دستاوردها و اقدامات مثبت همت کرد.
انتهای پیام/و۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول