اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه و دانشگاه:

نباید در رفع شبهات اخلاق استبدادی تقویت شود

خبرگزاری فارس: استاد حوزه و دانشگاه گفت: در رفع شبهات نباید اخلاق استبدادی تقویت شود.

نباید در رفع شبهات اخلاق استبدادی تقویت شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، حجت‌الاسلام فرج الله هدایت‌نیا شب گذشته در طرح آموزش هادیان بصیر ویژه معلمان ساری و میاندرود به بررسی برخی از شبهات موجود در جامعه پرداخت و ابراز داشت: نارسایی‌‌های اجتماعی، درگیری‌ها و نابکاری‌های سیاسی بستر مناسبی برای ایجاد شبهات در جامعه ایجاد می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر پذیرش شبهات در جامعه بیشتر شده و برای رفع آن باید تلاش شود.
هدایت‌نیا با اشاره به اینکه میدان پاسخگویی به شبهات باید به کارشناسان فن اختصاص داده شود، تصریح کرد: اگر متخصصان وارد میدان پاسخگویی به شبهات نشود زمینه برای آنان خالی خواهد شد.
وی با تاکید به اینکه شبهه پاسخ نمی‌خواهد و آمیخته از صحیح و غلط است، یادآور شد: شبهه‌ها باید نقد شوند تا مرز خوب و بد از هم جدا شود.
این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در رفع شبهات نباید اخلاق استبدادی تقویت شود، خاطرنشان کرد: شبهات ولایت فقیه بعد از انتخابات دهم مطرح شد، فضای کشور باید از عیب جویی‌ها تطهیر شود و فضای نقد گسترش یابد تا شبهات برطرف شود.
وی ابراز داشت: هدف ما توانمندسازی است تا شبهات جوانان برطرف شود، رسانه‌های مجازی و ماهواره‌ها در خانه شبهه‌افکنی می‌کنند.
هدایت‌نیا نقد شبهه استبدادی بودن ولایت فقیه را مطرح کرد و گفت: برخی ولایت فقیه را با حکومت مطلقه استبدادی مقایسه می‌کنند و به نوعی آن را استبداد دینی می‌پندارند.
وی افزود: امام راحل فرمودند که «ولایت فقیه مستبد نخواهد بود، آمده است تا مانع استبداد شود».
هدایت‌نیا تاکید کرد: نظر کدیور و سروش در مورد ولایت فقیه باید از سوی فرهیختگان نقد شود و این افراد از نظر علمی ولایت فقیه را نقد می‌کنند، تفسیر مضیق، موسع و معتدل ولایت فقیه هر کدام نظرات مختلفی در مورد ولایت فقیه دارند.
این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بر اساس بررسی‌ها تفسیر مضیق ولایت فقیه غلط است، تفسیر موسع نمی‌تواند شبهات را به درستی پاسخگو باشد ولی تفسیر معتدل مرجع مناسبی برای رفع شبهات ولایت فقیه است.
وی با بیان اینکه کشور ما از لحاظ حقوقی هیچ وقت به بن بست نخواهد رسید، گفت: امام فرمودند:« ولایت فقیه آمد تا جلوی انحراف‌ها را بگیرد». 
 این استاد حوزه با طرح سوالی مبنی بر اینکه اگر مسئولی در جایگاه خود انحراف دارد چه باید کرد، یادآور شد: رهبر انقلاب در این باره می‌فرماید:«مسئولان قوه مجریه، مسئولان مجلس و قوه قضائیه با اختیارات قانونی وظایف خود را انجام می‌دهند و شاید کاری کند که خلاف عقیده رهبری باشد. زمانی رهبر ورود می‌یابد که نظام  از مسیر قانونی در انحراف قرار گیرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول