اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر کاشان:

نیمی از مسمومیت‌ها ناشی از مصرف خودسرانه داروهاست

خبرگزاری فارس: مدیر نظارت بر امور دارو و مواد مخدر کاشان، مصرف خودسرانه داروها را عامل نیمی از مسمومیت‌ها دانست.

نیمی از مسمومیت‌ها ناشی از مصرف خودسرانه داروهاست
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمدحسین خیاط کاشانی شنبه شب در همایش داروها و مسمومیت‌ها، تماس استنشاقی، پوستی و چشمی را از راه‌های بروز مسمومیت نام برد و گفت: هرگاه و در هر کجا مسمومیتی اتفاق افتاد باید با حفظ خونسردی در صدد رفع آن باشیم.
وی افزود: با توجه به اینکه مسمومیت دارویی شایع‌ترین علت مسمومیت است خانواده‌ها نباید با مصرف خودسرانه داروها بدون تجویز پزشک، سلامت خود را به خطر بیاندازند.
به گفته وی با توجه به اینکه کودکان یک تا شش ساله پرخطرترین گروه سنی از نظر بروز مسمومیت هستند شایسته است خانواده‌ها از مصرف دارو در حضور کودکان خودداری کنند زیرا کودکان از رفتار بزرگسالان تقلید می‌کنند و ممکن است دور از چشم والدین بسیاری از داروها و شوینده‌ها را به دهان ببرند و دچار مسمومیت شوند.
خیاط کاشانی با اشاره به تقدم پیشگیری بر درمان اظهار داشت: بهتر است داروها و سموم خطرناک در داخل کمد دربسته و دارای قفل و دور از دسترس کودکان نگهداری شود و داروهای مصرف شده و تاریخ گذشته دور ریخته شود و منازل از نظر بروز مسمومیت‌ها ایمن‌سازی شود.
وی یادآور شد: مسمومیت با منواکسید کربن یکی از مرگبارترین انواع مسمومیت‌هاست و خانواده‌ها باید برای پیشگیری از بروز آن توصیه‌های لازم را در استفاده از وسایل حرارتی رعایت کنند.
به گفته وی شهروندان کاشانی می‌توانند سئوالات خود در زمینه برخورد با فرد مسموم پیش از رسیدن به مراکز درمانی را به صورت تلفنی با مرکز اطلاع رسانی داروها و سموم با شماره 09644 در میان بگذارد.
همایش داروها و مسمومیت‌ها به همت خانه فرهنگ سلامت فرهنگسرای مهر سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان و با همکاری معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان در این فرهنگسرا برگزار شد.
انتهای پیام/و20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول