اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرکل آمار استانداری خراسان شمالی مطرح کرد:

افزایش 60 هزار نفری جمعیت خراسان شمالی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان شمالی گفت: بر اساس برآوردهای اولیه از خانوارهای سرشماری شده در این استان، جمعیت خراسان شمالی بین 50 تا 60 هزار نفر به نسبت سرشماری سال 85 با افزایش همراه است.

افزایش 60 هزار نفری جمعیت خراسان شمالی
بهمن ذاکری‌فر امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: البته آمار قطعی مربوط به جمعیت خراسان شمالی و چند شاخص جمعیتی در نیمه اول آذرماه امسال انتشار خواهد یافت.
وی تصریح کرد: بر همین اساس جمعیت خراسان شمالی طبق سرشماری‌های انجام شده و برآورد مرکز آمار، بین 860 تا 870 هزار نفر است.
استان خراسان شمالی بر اساس آمارگیری نفوس و مسکن 5 سال قبل 811 هزار و 572 نفر جمعیت داشته که بیش از 51 درصد در مناطق روستایی این استان سکونت داشته است.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان شمالی تاکید کرد: آمار ارائه شده از برآوردهای جمعیتی استان دقیق و قطعی نبوده و در اوایل سال آینده تمام اطلاعات مربوط به 70 سؤال پرسشنامه‌ای نفوس و مسکن استخراج خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در سرشماری نفوس و مسکن 230 هزار و 779 خانوار در خراسان شمالی سرشماری و برای آنان پرسشنامه تکمیل شد، گفت: تقریباً صد در صد خانوارهای استان در این آمارگیری سرشماری شدند.
ذاکری‌فر اظهار داشت: از این تعداد خانوارهای سرشماری شده 119 هزار و 200 خانوار در مناطق شهری و 111 هزار و 579 خانوار روستایی بوده است.
وی همچنین میزان خانوارهای سرشماری شده در شهرستان اسفراین را 34 هزار و 55 خانوار عنوان کرد و افزود: جمعیت این شهرستان ح دود 125 هزار نفر برآورد می‌شود.
مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان شمالی با بیان اینکه برای 96 هزار و 954 نفر در بجنورد پرسشنامه سرشماری تکمیل شد، اظهار داشت: بر همین اساس جمعیت این شهرستان 360 هزار نفر پیش بینی می‌شود.
وی همچنین شمار خانوارهای سرشماری شده در جاجرم را 10 خانوار ذکر کرد و گفت: برآورد شده که حدود 37 هزار نفر جمعیت در شهرستان جاجرم سکونت داشته باشند.
ذاکری‌فر تعداد خانواده‌هایی که در شهرستان شیروان سرشماری شده‌اند را 40 هزار و 961 خانوار اعلام کرد و افزود: پیش بینی شده این شهرستان دارای 150 هزار نفر جمعیت باشد.
وی با بیان اینکه 14 هزار و 911 نفر از خانوارهای شهرستان فاروج در قالب اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن آمارگیری شده و پرسشنامه تکمیل شد، گفت: این شهرستان با رشد 10 درصدی پیش بینی شده تا جمعیت آن به 54 هزار نفر برسد.
به گفته مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات استانداری خراسان شمالی، بر اساس پیش بینی‌های جمعیتی و با سرشماری 6 هزار و 846 خانوار گرمه، این شهرستان 24 هزار نفر جمعیت خواهد داشت.سرشماری نفوس و مسکن برای نخستین بار در گرمه به صورت مستقل برگزار می‌شود.
ذاکری‌فر همچنین برآورد جمعیتی شهرستان مانه و سملقان را بر اساس سرشماری انجام شده از 27 هزار و 42 خانوار این شهرستان، 101 هزار نفر عنوان کرد.
وی با تاکید بر اینکه خانوارهای غایب در جریان سرشماری نفوس و مسکن خراسان شمالی تقریباً در حد صفر بوده است، یادآور شد: بارگذاری اطلاعات سرشماری استان به مرکز آمار ایران نیز هم اکنون در حال انجام است.
بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال 85 شهرستان اسفراین دارای 123 هزار و 144 نفر جمعیت، شهرستان بجنورد 328 هزار و 489 نفر جمعیت، شیروان 156 هزار و 181 نفر جمعیت، فاروج 49 هزار و 693 نفر جمعیت، مانه و سملقان 95 هزار و 582 نفر جمعیت و شهرستان‌های گرمه و جاجرم 58 هزار و 483 نفر جمعیت بوده‌اند.
انتهای پیام/خ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول