اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کتابخانه عمومی آبپخش خواستار شد؛

ارتقای فرهنگ کتابخوانی با رسانه‌ها

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه عمومی آبپخش گفت: رسانه‌ها و نشریات نقش مهمی در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی دارند و انتظار داریم در این عرصه اهتمام ورزند.

ارتقای فرهنگ کتابخوانی با رسانه‌ها
علی دهقان در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب غدیر آبپخش در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبپخش اظهار داشت: برپایی نمایشگاه عرضه کتاب در هر سال سبب رونق کتاب و گسترش فرهنگ کتابخوانی در کشور و شهرستان می‌شود.
وی با اشاره به اهمیت نقش کتاب در پیشرفت روح جامعه فزود: در شرایط کنونی و به رغم توسعه گسترده و حیرت‌آور فناوری‌های جدید ارتباطی و شبکه ارتباطات مجازی در جهان، تألیف و انتشار سنتی کتاب و کتابخوانی همانند روزنامه و روزنامه‌خوانی همچنان اهمیت و نقش خود را داراست.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش خاطرنشان کرد: هیچکس نمی‌تواند مدعی شود که روش سنتی در سایه شیوه‌های جدید و مدرن اطلاع‌رسانی و کسب آگاهی قرار گرفته؛ هر چند تکنولوژی جدید تحول عظیم و شگرفی در این عرصه ایجاد کرده و کسی نمی‌تواند منکر این دگرگونی شود.
دهقان اظهار داشت: در دنیای بزرگ و شگفت‌انگیز امروز کتاب و کتابخوانی به گروه خاص و ویژه‌ای تعلق نداشته و هر فرد باید با کتاب زندگی کند و مطالعه کتاب را یکی از نیاز‌های خود بداند.
وی ادامه داد: مطالعه و کتابخوانی باید به عنوان یک نیاز و احساس دائمی لازم و روزانه در میان عموم رایج و مطرح باشد تا افراد جامعه به خواندن و مطالعه ترغیب و فرهنگ کتاب و کتابخوانی را رواج دهند.
این مسئول ابراز داشت: اشاعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح کشور و بالا بردن سطح آگاهی و دانش جامعه یکی از اهداف و اولویت‌های اصلی مسئولان به ویژه مسئولان فرهنگی جامعه قرار گیرد.
رئیس کتابخانه عمومی شهر آبپخش یادآور شد: در نمایشگاه کتاب غدیر که با همت و تلاش نمایندگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آبپخش برگزار شده بیش از سه‌هزار عنوان کتاب گوناگون و مفید وجود دارد که می‌تواند بخش اعظمی از نیاز‌های شهروندان آبپخشی را برطرف کند.
وی با اشاره بر نقش رسانه‌ها در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی اذعان داشت: رسانه‌ها در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی نقش مهمی دارند و می‌توانند موجب رونق آن در جامعه شوند و باید این اصل را به عنوان یکی از اهداف مهم خود در حوزه فرهنگ و هنر و حوزه‌های اجتماعی قرار دهند.
دهقان تصریح کرد: در گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی دو مقوله مهم وجود دارد که یکی رسالت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور درباره ایجاد و تجهیز کتابخانه‌ها و دیگری نقش رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و آموزشی بر گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در جامعه است.
انتهای پیام/و۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول