اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همایش ملی جهاد اقتصادی و هدفمندسازی یارانه‌ها ـ 2؛

نجابت: اصل 44 کامل اجرا نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس گفت: اصل 44 قانون اساسی یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس در تمام دوران‌‌ها است، اما دولت این اصل را کامل اجرا نکرده و واگذاری‌ها، دقیق صورت نگرفته است.

نجابت: اصل 44 کامل اجرا نشده است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین نجابت امروز در همایش ملی جهاد اقتصادی و هدفمندسازی یارانه‌ها که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، در سخنانی با بیان اینکه پنج موضوع تحریم، اشتغال، اصل 44، اصلاح فضای کسب و کار و مقوله بهره‌وری در دستور کار کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی قرار گرفت، اظهار کرد: طرحی با بیش از 20 ماده در مسئله بهبود فضای کسب و کار ارائه و سعی شده است، مقررات‌زدایی شود.
وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور برای انجام سرمایه‌گذاری 9 ماه برای اخذ و دریافت مجوزهای لازم وقت صرف می‌شود که این امر در بسیاری کشورها کمتر از یک ماه است.
رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: این طرح که با همکاری کمیسیون اصل 44 و ویژه جهاد اقتصادی صورت گرفته است، سعی در مقررات‌زدایی دارد.
نجابت با اشاره به موضوع اجرای صحیح و اصلاح اصل 44 عنوان کرد: قانون اصل 44 یکی از مترقی‌ترین قانون‌های مجلس در تمام دوران‌‌ها است، اما دولت این اصل را کامل اجرا نکرده و واگذاری‌ها دقیق صورت نگرفته است.
وی با بیان اینکه عمده مسائل در کشاورزی و صنعت به بهره‌وری مربوط است، گفت: هشت درصد رشد سالانه اقتصادی پیش‌بینی شده است که 2.5 درصد آن ناشی از بهره‌وری باشد که در چند سال گذشته درصد بهره‌وری زیر یک درصد بوده است.
رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: زمانی که برنامه‌ای در کشور اجرا می‌شود در ابتدا مصرف‌کننده مورد توجه قرار می‌گیرد، اما قبل از آن باید سراغ مدیریت کلان و تکنولوژی رفت و آن را تغییر داد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول