اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

امام جمعه دماوند:

کمیته‏های مدیریت بحران در دماوند تشکیل شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه دماوند با اشاره به اینکه در آستانه فصل زمستان قرار داریم، گفت: کمیته‏های مدیریت بحران باید در دماوند تشکیل شود تا در زمان بروز مشکلات و سرمای شدید در این شهرستان کارها به خوبی به سرانجام برسد.

کمیته‏های مدیریت بحران در دماوند تشکیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، حجت‏الاسلام محمد علاء‏الدینی ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه که با حضور پرشور مردم شهرستان دماوند برگزار شد، با اشاره به مناسبت‏های نزول سوره دهر، آیه ولایت و آیات مباهله اظهار داشت: این سه مناسبت حلقه‏ای را تشکلیل می‏دهند که این حلقه برای ما خیلی مهم است.
وی با بیان اینکه در این سه مناسبت دو نکته مهم وجود دارد که در آیات دیگر قرآن کمتر نظیر دارد و یکی از آنها تعیین مصداق است، اضافه کرد: سوره دهر تعیین مصداق می‏کند که همه مفسران تاکید دارند که این آیات راجع به خانه حضرت فاطمه زهرا (س) است.
امام جمعه دماوند افزود: در مورد آیات مباهله نیز تعیین مصداق صورت می‏گیرد یعنی همه مفسران قائل به این هستند که پنج نفری که در مباهله حاضر شدند، پیامبر (ص) امیرالمومنان (ع)، حضرت فاطمه (س) و امامان حسن و حسین (ع) بودند.
علاءالدینی ادامه داد: در آیه ولایت نیز این تعیین مصداق است یعنی وقتی خداوند می‏فرماید ولی شما کسی است که در رکوع انگشتر را به نیازمندی تقدیم می‏کند، همه مفسران تاکید دارند که تنها کسی که در رکوع این کار را انجام داد و آیه نازل شد، امام علی (ع) است.
وی تصریح کرد: البته دیگران هم به امید نزول آیه این کار را انجام دادند اما برای آنها آیه‏ای نازل نشد اما برای امام علی (ع) بدون اینکه قصدی برای نزول آیه برای خودش داشته باشد، خداوند با نزول آیه این اقدام را می‏ستاید.
امام جمعه دماوند تاکید کرد: اگر کسی بخواهد به مقامات عالیه دست یابد و نفس پیامبر (ص) شود و جز زنان نمونه امت اسلام شود و یا در راستای فرزند و نسل جز کسانی شود که جز فرزندان پیامبر (ص) حساب شود، باید لیاقت داشته باشد که خداوند او را انتخاب کند.
علاءالدینی بیان کرد: این لیاقت‏ها دارای ارزش‏های متعددی است که مهم‏ترین آن ایثار است و می‏بینیم که در آیه ولایت امام علی (ع) در حال نماز و در رکوع ایثار می‏کند و در سوره دهر خانواده امام علی (ع) و همسر بزرگوارشان این ایثار را انجام می‏دهند و در مباهله نیز ثمره این ایثار یعنی نفس پیامبر (ص) شدن و حضور در واقعه‏ای که اثبات پیامبری آن حضرت را رقم می‏زند، این اتفاق می‏افتد.
وی افزود: امت اسلامی باید بدانند که اگر بخواهند به مقامات عالیه دست پیدا کنند، حتما باید از ایثار جان، مال و آبروی خود دریغ نکنند.
امام جمعه دماوند با بیان اینکه این مناسبت بزرگ بحث خانواده را پیش می‏کشد، گفت: خانواده کوچک‌ترین واحد اجتماع اما بزرگ‌ترین دلمشغولی ماست.
علاءالدینی با بیان اینکه خانواده باقداست‎‏ترین نهاد اجتماعی است، عنوان کرد: هیچ چیزی نمی‏تواند جایگزین خانواده شود.
وی اظهار داشت: خانواده از نهادهایی است که هیچ بدل و جایگزینی برای آن نمی‎‏‏توان ترسیم کرد.
امام جمعه دماوند اضافه کرد: دلیل قداست خانواده در فرهنگ قرآن و روایات و سیره اهل بیت (ع) اشاره شده است.
علاءالدینی با اشاره به اینکه خانواده محل انتقال ارزش‏هاست، ادامه داد: این نکته مهمی است که ما اگر بخواهیم ارزش‏ها منتقل شود، یکی از کانون‏های مهم خانواده است.‏
وی با بیان اینکه نکته‏ای که در مورد خانواده مهم است، نقش محبت در تحکیم خانواده است، تصریح کرد: با زور می‏توان دو نفر را ملزم به همکاری کرد اما با زور نمی‏توان دو نفر را وادار به دوست داشتن، صمیمی بودن، فداکاری برای همدیگر و سعادت دیگری را سعادت خود دانستن کرد.
امام جمعه دماوند افزود: اسلام پایه ازدواج را بر محبت قرار داده و به همین منظور در ازدواج بحث مهریه را قرار داده که مهر در لغت قرآنی به معنای صداق است.
علاءالدینی گفت: صداق یعنی نشانه صداقت مرد و یا در جای دیگر نحله یعنی هدیه‏ای که مرد به زن می‏دهد و در سیره اهل بیت (ع) مهریه در واقع نشانه صدات مرد است و به همین منظور فورا پرداخت می‏شد. 
وی اضافه کرد: اما به تاسف امروز مهریه‏ها یک نوع وثیقه است و در واقع برای روز مبادا در نظر گرفته می‏شود یعنی نشان محبت نیست بلکه خودش گاهی بزرگ‌ترین مانع محبت‏ است.
امام جمعه دماوند همچنین با اشاره به سالروز آزادسازی حصر سوسنگرد گفت: در این آزادسازی رهبر معظم انقلاب نقش ویژه‏ای داشتند.
علاءالدینی خاطرنشان کرد: مدیریت میدانی آزادسازی حصر سوسنگرد به دست رهبری بود که این روز را گرامی می‏داریم.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول