اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

همایش ملی جهاد اقتصادی و هدفمندسازی یارانه‌ها ـ 1

نجابت: جهاد اقتصادی به یک مقوله ملی تبدیل شود

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: باید جهاد اقتصادی به یک مقوله ملی تبدیل شود، اگر مسئله هسته‌ای به یک دغدغه ملی تبدیل نمی‌شد راه به جایی نمی‌بردیم.

نجابت: جهاد اقتصادی به یک مقوله ملی تبدیل شود
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حسین نجابت امروز در همایش ملی جهاد اقتصادی و هدفمندسازی یارانه‌ها که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: نامگذاری سال جاری به نام جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری، تحلیل‌های مختلفی به دنبال داشته است.
وی ادامه داد: جمع‌بندی نتایج تحلیل‌های مختلف در مجلس شورای اسلامی این است که انقلاب اسلامی توانسته است خط کلان تحرک الگوهایی را در منطقه ارائه دهد که همان تفکر تمدن‌ساز است.
رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عمده الگوهایی که ارائه شده در حوزه سیاسی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: با پایمردی امام راحل و امت مسلمان توانستیم نظام سیاسی موفقی ارائه داده که بیداری اسلامی را به عنوان الگوی تحرک در منطقه سبب شده است.
وی تصریح کرد: شکل تحرکات نشان می‌دهد که مفاهیم بیداری از انقلاب ایران الگوبرداری شده است.
به گفته نجابت در حوزه فرهنگی نیز با توجه به اینکه زمان نیاز است تا اندیشه ولایت‌فقیه در قالب مردم‌سالاری دینی در مقابل تفکر لیبرال دموکراسی جلوه‌گر و به عنوان مبنای پذیرفته شده در جهان مطرح شود، اما در این حوزه موفق ظاهر شدیم.
وی با بیان اینکه در حوزه اقتصاد پیش از الگوسازی، تقلید کرده‌ایم، ابراز داشت: بعد از انقلاب اسلامی که الگوها سوسیالیستی و حاکمیت تمام عیار بود، ادعاهای بزرگی وجود داشت اما استخوان‌بندی الگوهای اقتصادی سرمایه‌داری بود.
رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با وجود اقداماتی که در حوزه اقتصادی صورت گرفته است اما شاخص‌های کلان اقتصادی نیاز به اصلاح جدی دارد.
وی افزود: اگر مقام معظم رهبری امسال را به عنوان جهاد اقتصادی نامگذاری کردند، حساسیت این موضوع را درک کرده و آن را به جامعه انتقال دادند.
نجابت گفت: این امر نیاز به کار و فعالیت جدی دارد و در سه قوه مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نخستین جلسات مجلس شورای اسلامی در سال جاری مطرح و کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی تصویب شد.
وی عنوان کرد: با تشکیل این کمیسیون دو سوال «تلقی از جهاد اقتصادی» و «طرح دو موضوع با ظرفیت بسط جهاد اقتصادی» از مدیران دستگاه‌های اجرایی و نهادهای مختلف مطرح شد.
به گفته رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی، بعد از این فراخوان 27 موضوع معرفی شد که پنج موضوع تحریم، اشتغال، اصل 44، اصلاح فضای کسب و کار و مقوله بهره‌وری در دستور کار کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی قرار گرفت.
وی با اشاره به عدم انجام تبلیغات بر کارها و فعالیت‌های صورت گرفته از سوی کمیسیون، یادآور شد: اعضای این کمیسیون، روسای دیگر کمیسیون‌ها هستند و در جلسات نخست بنا شد تا زمانی که اقدامات و فعالیت‌ها به نتیجه متقن و دقیق نرسد، تبلیغاتی در این زمینه صورت نگیرد.
نجابت گفت: یکی از مهم‌ترین تحریم‌هایی که در طول تاریخ بر کشورها اعمال شده است، مسئله تحریم ایران اسلامی است که در محورهای مهم و آسیب‌پذیر مانند حوزه پولی، مالی و حمل و نقل وارد شد.
وی بیان داشت: تحریم جدی است اما با توجه به همکاری مردم و دستگاه‌ها و عنایات خاصه خداوند تعالی تحریم در کشور احساس نمی‌شود.
رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای کشور تا زمانی که فضایی جهادی نباشد نمی‌توان کاری از پیش برد، گفت: باید جهاد اقتصادی به یک مقوله ملی تبدیل شود، اگر مسئله هسته‌ای به یک دغدغه ملی تبدیل نمی‌شد راه به جایی نمی‌بردیم.
وی خاطرنشان کرد: بحث هسته‌ای موفق عمل کرد چرا که همه این موضوع را خواستار بودند و این بحث بازیچه سیاست‌بازان نشد، جهاد اقتصادی نیز باید این گونه باشد که در حال حاضر این فضا در کشور وجود ندارد.
نجابت در ادامه یادآور شد: بحث اشتغال در جلساتی با حضور وزیر کار به چالش کشیده شد، دولت اقدامات جدی در این مورد انجام می‌دهد که نواقصی نیز وجود دارد و مورد طرح و بررسی قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه در جلسات، پایداری شغل‌هایی که ایجاد می‌شود، مطرح شده است، گفت: همچنین باید بررسی شود که در صورت ایجاد شغل جدید چند شغل از حوزه کار و فعالیت خارج می‌شود.
رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: قصد چالش رسانه‌ای، برداشت‌های سیاسی و جناحی وجود ندارد بلکه تلاش داریم این برنامه‌ها در راستای فرمایش مقام معظم رهبری اجرایی شود.
انتهای پیام/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول