اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید:

اثرات منفی و مثبت هدفمندسازی یارانه‌ها مورد بررسی قرار گیرد

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید گفت: اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها اثرات مثبت و منفی به دنبال داشته که باید مورد بررسی قرار گیرد.

اثرات منفی و مثبت هدفمندسازی یارانه‌ها مورد بررسی قرار گیرد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، غلامحسین زمانی امروز در همایش ملی جهاد اقتصادی و هدفمندسازی یارانه‌ها که در تالار شیخ مفید دانشگاه قم برگزار شد، در سخنانی با اشاره به ارتباط  دو موضوع جهاد اقتصادی و هدفمندسازی یارانه‌ها اظهار کرد: در بسیج اساتید مقرر شد به منظور تقویت و مطالعات این طرح اقداماتی انجام شود.
وی با اشاره به شکل‌گیری کارگروه جهاد اقتصادی افزود: بسیج اساتید هر استان نسبت به تشکیل کارگروه جهاد اقتصادی اقدام و موضوعات محلی و موارد ملی را دنبال کند.
معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید گفت: 44 چالش مهم اقتصادی مشخص و بنا شد هر استان در هر زمینه‌ای که امکان آن وجود دارد وارد شود که استان قم در بحث هدفمندسازی یارانه‌ها پیشگام شد.
وی با بیان اینکه بحث اصلاح یارانه‌ها موضوعی بود که بعد از پیروزی انقلاب مورد توجه قرار داشت، تصریح کرد: این مسئله که نیازمند عزم ملی بود، در زمان دولت نهم و دهم با حمایت نهادها و دستگاه‌ها و همچنین مردم به انجام رسید.
زمانی بیان کرد: اجرای این برنامه در خانواده‌های فقیر و مستضعف جامعه موثر بوده است و اثرات مثبتی برای بخشی از جامعه داشته و عدالت اجتماعی را در نظر گرفته است، اما اجرای این طرح، از طرفی دیگر اثرات منفی نیز دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد
وی خاطرنشان کرد: فضای خاصی در زمان طرح بحث یارانه‌ها در کشور حاکم بود و باید از این فضا برای فرهنگ‌سازی استفاده بهینه می‌شد که مورد غفلت قرار گرفت.
معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید با بیان اینکه قانون برای توسعه و جلوگیری از اسراف لازم است اما کافی نیست، تصریح کرد: وجود قانون خوب لازم است اما همزمان با آن حمایت مردمی و خاص عمومی نیز مورد توجه است و اگر قسمت دوم به انجام نرسد قانون نمی‌تواند جامعه را اصلاح کند و در تمام ابعاد پیش ببرد.
وی عنوان کرد: با توجه به آموزه‌های قرآن، برای هدفمندسازی یارانه‌ها، شرایط فرهنگی و تحلیل مردم و آمادگی پذیرش افکار مختلف را رها کردیم و اقدام لازمی که باید انجام می شد شکل نگرفت.
زمانی افزود: بعد از اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها، اثر افزایش قیمت بنزین در ترافیک تهران دیده شد و همان موقع گفته شد که دو یا سه ماه دیگر وضعیت قبلی حاکم می‌شود، در صورتی که اگر مردم آمادگی لازم را داشتند، مشکلی پدیدار نمی‌شد.
معاون پژوهشی سازمان بسیج اساتید خاطرنشان کرد: بحث فرهنگ‌سازی و پذیرش هر ایده نو مراحل و فرآیندی دارد که دانش و آگاهی افراد، ترغیب، ‌تجربه، انتخاب و همنوایی از آن جمله است.
وی ادامه داد: بعد از اینکه پذیرش صورت گرفت، سه مرحله دیگر استمرار، ثبات و فراگیری وجود دارد و در این مراحل نیز باید نکات پیچیده در جامعه  مطرح و بررسی شده تا ایده خوب در جامعه حاکم شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول