اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

یک مداح اهل بیت(ع) تأکید کرد:

تخریب شخصیت مداحان در دستور کار رسانه‌های بیگانه

خبرگزاری فارس: یک مداح اهل بیت (ع) گفت: در حال حاضر رسانه‌های بیگانه تخریب شخصیت مداحان برجسته ما را در دستور کار خود دارند.

تخریب شخصیت مداحان در دستور کار رسانه‌های بیگانه
محمدمهدی روحی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان مداحان را یکی از اقشار تأثیرگذار جامعه خواند و اظهار کرد: حضور این قشر از جامعه در نقش مبلغ در مقاطع مختلف زمانی به ویژه در وقایع سال 88 به بعد نشان از اثرگذاری آن در جامعه داشته و دارد.
به گفته وی خوراک فکری مداحان باید طوری تأمین شود تا ضمن رفع دقیق نواقص احتمالی موجود در کارها، زمینه‌ساز نشر بهتر و بیشتر معارف دینی در جامعه بود.
این مداح اهل بیت(ع) ادامه داد: از آن جا که مداحی به عنوان یک هنر مذهبی جایگاه والا و بالایی در نزد مردم دارد کوچک‌ترین آسیب موجود در آن به صورت واضح برای جامعه نمایان خواهد بود بنابراین باید در این زمینه دقت کافی و وافی را داشت.
وی آسیب‌شناسی‌های افراطی و گاه مغرضانه را یکی از آسیب‌های پیش روی این هنر والا خواند و افزود: در حال حاضر رسانه‌های بیگانه تخریب شخصیت مداحان برجسته ما را در دستور کار خود دارند که متأسفانه در این میان نیز برخی از روی غفلت و یا به صورت هدفمند به نشر این اکاذیب می‌پردازند.
روحی مهم‌ترین رسالت مداحان را شناسایی شخصیت و سیره متعالی اهل بیت(ع) دانست و گفت: ایجاد روشنگری در میان افکار جامعه، هدایت به سوی ارزش‌ها و تقویت بصیرت دینی نیز از دیگر اهداف مداحی به شمار می رود.
وی با اشاره به برگزاری اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان به میزبانی همدان، آن را بهترین فرصت برای آشنایی با فرهنگ‌های مختلف شعرخوانی، مداحی و عزاداری دانست و ابراز کرد: برقراری تعامل با مداحان و استفاده از تجارب یکدیگر از دیگر مواهب برگزاری این گونه همایش‌ها به شمار می‌رود.
این مداح اهل بیت(ع) در پایان سخنانش با اشاره به لزوم به کارگیری خلاقیت در کارها گفت: مقام معظم رهبری در این خصوص رهنمودهای حائز اهمیت دارند که با تکیه بر آنها می‌توان فعالیت‌های پرباری در این زمینه داشت.
وی در پایان سخنانش اقدام بر اساس روزمرگی را محکوم به فنا دانست و افزود: استفاده از مضامین قوی و غنی در شعرها، استفاده از مدح‌های استوار، به کارگیری آهنگ‌های پرمحتوا و... از موضوعاتی است که باید از سوی مداحان مورد توجه ویژه قرار گیرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول