اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دشت آزادگان خواستار شد؛

نگاه ویژه دولت به رفع محرومیت از مناطق مرزی خوزستان

خبرگزاری فارس: فرماندار دشت آزادگان خواستار نگاه ویژه دولت به رفع محرومیت از مناطق مرزی خوزستان به ویژه شهرهای دشت آزادگان و سوسنگرد شد.

نگاه ویژه دولت به رفع محرومیت از مناطق مرزی خوزستان
به گزارش خبرگزاری فارس از سوسنگرد، جواد دغلاوی عصر امروز در مراسم سالروز شکست حصر سوسنگرد که در سالن تربیت بدنی آزادگان این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: دولت نگاه خوبی به شهرستان دارد اما به دلیل گستردگی کاراز لحاظ سازندگی واشتغال هنوز جای کار وجود دارد و نگاه ویژه‌ای را می‌طلبد.
وی به نقش عشایر و مرزنشینان در دفاع از کیان نظام و کشور پرداخت و گفت: سه شاخص بزرگ در تاریخ این منطقه وجود دارد که نخستین آن‌ها جهاد عشایر در ۱۲۰ سال گذشته است که بیش از ۳هزار شهید و جانباز از آن دوران به یادگار مانده است.
دغلاوی دیگر شاخص این منطقه را دستور شاه خائن برای کشف حجاب و ایستادگی مردم این شهرستان در مقابل آن اعلام کرد و گفت: شاخص سوم، دفاع مقدس و دلاور مردی مردمان و عشایر غیور دشت آزادگان است که ۲ هزار و ۴۰۰ شهید و جانباز توسط این شهرستان تقدیم شده است.
فرماندار دشت آزادگان خواستار احداث کارخانه پالایشگاه با توجه به استعدادهای منطقه و به منظور حل مشکل اشتغال واستفاده از ظرفیت جوانان شد.
همچنین امیرسرتیپ دوم علی مهرابی فرمانده لشکر ۹۲ زرهی خوزستان در سخنانی گفت: پس از ارزیابی غلط دشمن در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ حمله سراسری خود را در طول نوار مرزی از آبادان تا قصر شیرین با ۵۸ یگان سازماندهی شده در قالب تیپ‌ها و لشکرهای زرهی مکانیزه و پیاده، ۸۰۰ قبضه توپ، ۵ هزار و ۴۰۰ فروند تانک و نفر بر، ۳۶۶ فروند هواپیما و ۴۰۰ هلیکوپتر از زمین و آسمان به ایران آغاز کرد.
وی افزود: در چنین وضعیتی بالا‌ترین انتظار عمومی از ارتش به عنوان تنها نیروی مسلح که می‌توانست کشور را از شکست نجات دهد، تثبیت دشمن و جلوگیری از ادامه تجاوز بود چرا که در صورت تداوم، خوزستان را از ایران جدا کرده و خسارت جبران ناپذیری به کشور وارد می‌شد.
مهرابی تصریح کرد: ایثار و فداکاری کارکنان ارتش به ویژه نسل سرافراز پیوسته به انقلاب موجب شد نه تنها عراق به اهداف سیاسی اعلام شده خود دست نیابد بلکه به اهداف نظامی خویش هم نائل نگردد و اکثر مناطق عملیاتی در مواضع بسیار نامناسب مستقر و متوقف شود.
وی خاطرنشان کرد: فداکاری‌ها و ایثار مردمان سوسنگرد و عشایر غیور منطقه نقش موثری در نجات این منطقه استراتژیک داشت و نام سرفراز مردان این دیار همواره بر تارک این کشور می‌درخشد.
عملیات آزادسازی سوسنگرد پس از فرمان حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر این‌که سوسنگرد تا فردا بایستی آزاد شود و تدبیر و مدیریت بی‌بدیل مقام معظم رهبری که آن زمان عضو شورای عالی دفاع بودند، انجام شد و با رشادت‌های شهید چمران و پایمردی رزمندگان سپاه، ارتش و نیروهای مردمی به پیروزی رسید. با مدیریت و نقش بی‌بدیل نماینده حضرت امام، «مقام معظم رهبری»، ساعت 6:30 بامداد ۲۶ آبان ماه ۱۳۵۹عملیات شکست محاصره و آزادسازی بخش‌های اشغالی شهر با شرکت رزمندگان سلحشور تیپ‌های ۲و۳ لشکر ۹۲، پاسداران، بسیجیان، جهاد سازندگی و نیروهای ستاد جنگ‌های نامنظم و با حمایت هوانیروز از محور حمیدیه-ابوحمیظه آغاز شد و سرانجام در ساعت 14:30 نیروهای اسلام موفق شدند با انهدام وسیع نیرو‌ها و تانک‌های دشمن، فاتحانه وارد شهر شده و مدافعین جان بر کف شهر را در آغوش بگیرند. بدینگونه شهر سوسنگرد، به «شهر عاشقان شهادت» اشتهار یافت.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول