اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران:

علامه طباطبایی یک مکتب است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: علامه طباطبایی یک شخص نیست بلکه یک مکتب است و علامه با شاگردان خود توانستند یک نظام از فلسفه‌های مضاف را دنبال کنند.

علامه طباطبایی یک مکتب است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه پیش از ظهر امروز در همایش علامه طباطبایی؛ فیلسوف علوم انسانی اسلامی که در سالن همایش پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار شد، با اشاره به روز فلسفه اظهار کرد: نشستی با موضوع مهم فلسفی به همراه بزرگداشت یک حکیم برجسته برگزار می‌شود و برای امسال موضوع فلسفه علوم انسانی انتخاب شده است.
وی خاطرنشان کرد: این همایش با همت، تدبیر و تلاش فراوان سازمان بسیج اساتید و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی برگزار می‌شود و در واقع این نشست نمادی از وحدت حوزه و دانشگاه است.
رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران تاکید کرد: تحول علوم انسانی بدون تحول فلسفه میسر نیست و فلسفه‌ای که می‌تواند منشا تحول در علوم انسانی شود فلسفه مضاف به دانش است.
وی عنوان کرد: در دل فلسفه مضاف به دانش و فلسفه علوم انسانی اگر قرار باشد تحولی مبنایی ایجاد شود باید از فلسفه‌های مضاف به امور شامل فلسفه هستی، فلسفه معرفت، فلسفه انسان و... بحث شود.
خسروپناه ادامه داد: با توجه به اهمیت فلسفه مضاف منظومه‌ای از فلسفه‌های مضاف به امور مانند فلسفه هستی، فلسفه جامعه، فلسفه معرفت و... برای این همایش از منظر علامه طباطبایی تعریف و تاثیرگذاری فلسفه‌های مضاف به امور در علوم انسانی از سوی نگارندگان مقالات نشان داده شده است.
وی با بیان اینکه علامه طباطبایی یک شخص نیست بلکه یک مکتب است، گفت: علامه با شاگردان خود توانستند یک نظام از فلسفه‌های مضاف را دنبال کنند.
رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران یادآور شد: مجموعه مقالات این همایش نشان می‌دهد که چگونه فلسفه‌های مضاف به امور می‌تواند بر علوم انسانی تاثیر گذارد.
انتهای پیام/‌ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول