اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای کاهش ترافیک؛

انتهای بلوار فکوری مشهد بازگشایی می‌شود ‌

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 9 مشهد گفت: در راستای تغییرات در کم شدن بار ترافیکی مشهد، انتهای بلوار فکوری بازگشایی می‌شود.

انتهای بلوار فکوری مشهد بازگشایی می‌شود ‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محسن گل‌مشکی ظهر امروز در نشست خبری شهردار منطقه 9 مشهد اظهار داشت: این منطقه بیش از 300 هزار جمعیت دارد منطقه 9 دارای سه ناحیه و هر ناحیه به چهار محله تقسیم می‌شود و شهرداری خدمات 24 ساعته در خدمت به شهروندان انجام می‌دهد.
وی تصریح کرد: شهرداری منطقه 9 قبل از تاسیس جزو بخشی از منطقه یک بوده است که به علت گستردگی منطقه و به منظور ارائه خدمات سریع‌تر به مردم در  سال  1370 تاسیس شده است و با وسعتی بیش از 3275 هکتار و جمعیت 253210نفر از سمت شمال به بلوار وکیل آباد و باغ ملک آباد و از جنوب به رشته کوه بینالود و از شرق به بلوار تلویزیون و از غرب به جاده طرقبه منتهی ‌می‌شود.
گل‌مشکی بیان داشت: این شهرداری به علت قرار گرفتن در بافت جوان و در حال گسترش شهر به عنوان یکی از بزرگترین مناطق شهرداری مشهد محسوب می‌شود و افتخار خدمت‌گذاری در یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق شهری را دارد.
شهردار منطقه 9 مشهد در بیان این مطلب افزود:در این سه دهه بعد از انقلاب رشد جمعیت در منطقه 9 بیشترین سطح را داشته است و سالانه چهار درصد هم افزوده می‌شود.
وی در رابطه با بازگشایی انتهای بلوار فکوری خاطر نشان کرد: این بلوار به بهره‌برداری رسیده اما با توجه به اینکه در انتهای این بلوار  مجموعه نیروی انتظامی قرار دارد ادامه بلوار شهید فکوری با مشکل مواجه است حدود سه یا چهار بار که با مسئولان این مجموعه جلسه گذاشتیم جوابی به ما نداده اند و گفته اند باید خبر قطعی از تهران داده شود.
گل‌مشکی اظهار داشت: تغییر دیگری که در ترافیک شهر مشهد می‌توان داد که انتهای بلوار شهید فکوری میدان جوان باشد.
شهردار منطقه 9 مشهد در بیان این مطلب افزود: بلوار شهید کاوه از میدان جهاد تا توس گستر که طول این بلور 1660 متر است که تاکنون 16 میلیارد ریال هزینه شده و 20 درصد هم پیشرفت فیزیکی داشته است که این بلوار نقش کلیدی در انتقال ترافیک بلوار کلانتری به 60 متری نیاز دارد.
وی خاطر نشان کرد: احداث بلوار شهید فکوری به علت کم شدن بار ترافیکی بلوارهای وکیل آباد و پیروزی است.
شهردار منطقه 9 مشهد در رابطه با اعتبار ساخت بلوار شهید فکوری گفت: برای ساخت این بلوار سه میلیارد و 700 میلیون تومان هزینه شده است.
وی در ادامه افزود: سالانه پنج میلیارد تومان در سوخت و زمان تلف شده در ترافیک است.
گل‌مشکی در رابطه با مشکل سرافرازان 13و گاز رسانی در این منطقه تصریح کرد: قسمتی از این زمین‌ها از آن منابع طبیعی بوده و قسمتی دیگر از آن دو مالک بوده که زمین‌های خود را به صورت قول نامه ای فروخته‌اند و خانه‌هایی که آنجا ساخته شده است از لحاظ قانونی پایانه کار اخذ نکرده اند.
شهردار منطقه 9 مشهد افزود:به تعدادی از خانه‌ها که قول نامه داشته اند با اخذ تعهد محضری حکم پایانه کار داده شد و از حدود 35 خانه که تاکنون ساخته شده جریمه‌های همراه با تقسیط برای این خانه‌ها قرار داده ایم که کسانی که تا 15 میلیون جریمه دارند تا 36 ماه این مبلغ را باید به شهرداری پرداخت کند.
گل‌مشکی اظهار داشت: افرادی هم که جریمه‌های ساخت و سازشان از 15 میلیون بالا است 20 درصد از جریمه را نقدی و مابقی را به صورت اقساط 36 ماهه باید پرداخت کنند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول