اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همایش مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی فراخوان شد

خبرگزاری فارس: همایش مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی از سوی معاونت پژوهش گروه علوم تفسیر و قرآن موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) اعلام شد.

همایش مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی فراخوان شد
حجت‌الاسلام حسنعلی ‌رضایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری همایش مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی اظهار داشت: این همایش از سوی معاونت پژوهش گروه علوم تفسیر و قرآن موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با همکاری جامعةالمصطفی العالمیه، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و رادیو معارف برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: بازشناسی و تبیین ذخایر علمی و معنوی شیعه یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های نهادها و مراکز علمی و پژوهشی محسوب می‌شود.
دبیر اجرایی همایش مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی با اشاره به اهمیت تفسیر المیزان به عنوان یکی از ذخایر ارزنده جهان اسلام گفت: استخراج و تبیین مبانی در این تفسیر می‌تواند چراغی فرا راه اندیشوران مسلمان برای تدبر در قرآن و گامی برای ارتقای دانش تفسیر باشد.
وی خاطرنشان کرد: این همایش با هدف شناسایی و تبیین مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی، تبیین مبانی و روش صحیح تفسیر قرآن بر پایه دیدگاه‌های تفسیری علامه طباطبایی و بررسی رویکردهای مختلف قرآن‌پژوهان در زمینه مبانی و روش تفسیری علامه برگزار می‌شود.
رضایی با بیان اینکه این همایش در پنج محور اصلی برگزار می‌شود، عنوان داشت: مبانی تفسیری علامه طباطبایی در باب الفاظ و عبارات قرآنی، مبانی تفسیری علامه طباطبایی در باب دلالت و بیان قرآن، مبانی تفسیری علامه در باب محتوا و مدلول قرآن و مبانی مرتبط با زبان قرآن از محورهای این همایش است.
وی خاطرنشان کرد: معناداری گزاره‌های قرآن و نقش آن در تفسیر، جامعیت معارف قرآن و نقش آن در تفسیر، شیوه بهره‌گیری از منابع لغوی در تفسیر،  شیوه بهره‌گیری از دستاوردهای تجربی در تفسیر، تناسب و پیوستگی معنایی آیات قرآن و نقش آن در تفسیر از محورهایی است که در زیرمجموعه محورهای اصلی همایش ارائه شده است.
دبیر اجرایی همایش مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی عنوان داشت: مقالات ارسالی نباید در سایر همایش‌ها شرکت داده شده باشد و ذکر نام نویسنده، نشانی پستی، نشانی صندوق الکترونیکی، شماره تلفن و دورنگار همراه مقالات ضروری است.
وی با بیان اینکه مقالات باید از ساختار علمی برخوردار باشند، گفت: ذکر مشخصات نویسنده، چکیده، کلیدواژه، نتیجه‌گیری، بدنه اصلی و مقدمه در ارائه مقالات الزامی است.
رضایی خاطرنشان کرد: متقاضیان شرکت در این همایش تا 30 مهر ماه سال جاری فرصت دارند چکیده و مقالات خود را به آدرس الکترونیکی  hamayesh@qabas.net ارسال کنند.
وی عنوان داشت: افراد علاقه‌مند شرکت در این همایش برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 2909099 تماس حاصل کرده یا به پایگاه اطلاع‌رسانی www.hamayesh.iki.ac.ir مراجعه کنند.
همایش مبانی و روش تفسیری علامه طباطبایی 13 بهمن ماه سال جاری در سالن همایش‌های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول