اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی اعلام کرد:

آموزش‌ مقابله با اثرات زلزله در آذربایجان غربی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان آذربایجان غربی گفت: آموزش‌های لازم در زمینه کاهش اثرات بلایای طبیعی به ویژه زلزله در آذربایجان غربی در حال انجام است.

آموزش‌ مقابله با اثرات زلزله در آذربایجان غربی
یحیی زینالپور فتاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 13 هزار نفر از روستاییان آذربایجان غربی برای مقابله با کاهش اثرات و سوانح زلزله آموزش‌های لازم را فراگرفته‌اند.
وی با اشاره به اهمیت آموزش در این زمینه، افزود: آموزش نقش اصلی برای مقابله با خطرات زلزله ‌و دیگر حوادث غیرمترقبه دارد ولی در آذربایجان غربی سرمایه‌گذاری‌های جدی در امر آموزش مردم انجام نگرفته است، براین اساس نیازمند به سرمایه‌گذاری جدی در این زمینه هستیم.
این مسئول با اشاره به اینکه در هر خانواده حداقل باید یک نفر آموزش‌های لازم را در این زمینه ببیند، خاطرنشان کرد: اعتبار لازم برای آموزش تمام مردم در استان آذربایجان غربی وجود ندارد ولی باید در هر خانواده حداقل یک نفر آموزش‌های ‌لازم برای مقابله با چنین حوادثی را ببیند.
زینالپور تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در آموزش یک امر دراز مدت است و نیاز به مشارکت‌های مردمی دارد که در شش ماه نخست سال جاری 20 هزار نفر این آموزش‌ها را فراگرفته‌اند و براساس استانداردهای اعلام شده 300 هزار نفر در 5 سال باید آموزش ببینند.
وی ادامه داد: شهرستان‌های سلماس و چالدران از مناطق زلزله‌خیز استان آذربایجان غربی است و ارومیه نسبت به سایر شهرستان‌ها خطرپذیری کمتری دارد.
این مسئول گفت: از وقوع زلزله بم تاکنون مدیریت بحران استان آذربایجان غربی مسئول مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی روستاها و شهرها است و در این راستا بیش از 200 هزار خانه در روستاهای آذربایجان غربی مقاوم‌سازی شده است.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول