اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در یادواره 60 شهید دوران دفاع مقدس سوسنگرد؛

مزار شهدای رشت گلباران شد

خبرگزاری فارس: گلزار شهدای رشت در یادواره 60 شهید دوران دفاع مقدس سوسنگرد گلباران شد.

مزار شهدای رشت گلباران شد
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، یادواره 60 شهید گیلانی دوران دفاع مقدس در سوسنگرد پیش از ظهر امروز در گلزار شهدای تازه‌آباد این شهر با حضور خانواده شهدا و اقشار مردم برگزار شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به شناسایی 60 شهید گیلانی حصر شکست سوسنگرد و آزادسازی این شهر در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: عملیات‌های امام مهدی (عج)، شهید مدنی و شکست حصر سوسنگرد برای آزادسازی این شهر صورت گرفته و در 26 آبان سال 59 سوسنگرد آزاد شد.
رسول جلائی مقاومت سوسنگرد در دفاع مقدس را بیاد ماندنی توصیف کرد و افزود: شهید عبدالله عیسی‌پور کاکرودی از شهدای گیلانی در شکست حصر سوسنگرد بود.
به گفته وی، شهید عیسی‌پور با یک گروه 12 نفری از نیروی هوایی برای آزادسازی سوسنگرد تلاش کرد و تنها رزمنده نیروی هوایی است که در این شهر به شهادت رسید.
جلائی نقش مقام معظم رهبری در شکست حصر سوسنگرد را بسیار تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: 31 سال پیش در پاسخ به حمله وحشیانه رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام و حمایت استکبار جهانی، دلاورمردان ارتش، سپاه و بسیج با از خودگذشتگی و اطاعت از فرمان امام خمینی (ره) که فرموده بودند «سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود»، این حماسه تاریخ‌ساز و ماندگار را به وجود آوردند.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با بیان اینکه سوسنگرد از چهارم مهر تا 26 آبان سال 59 چند بار در اختیار نیروهای ایرانی و عراقی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: عملیات‌های مختلفی برای آزادسازی آن انجام شد.
وی ادامه داد: در آن روزها جنگ تحمیلی شاهد خیانت‌های بنی‌صدر و لیبرال‌ها به نظام نوپای اسلامی بود و مقام معظم رهبری در کنار فرماندهان و رزمندگان بوده و از نزدیک در سنگرها اوضاع را زیر نظر داشتند و با درایت خود و مجاهدت شهید چمران و همرزمانش با تأسی از فرمان امام راحل، سوسنگرد به فاصله یک روز آزاد شد.
جلائی با اشاره به اینکه بدون تردید اجرای این فرمان امام راحل جز با اندیشه و تدبیر آیت‌الله خامنه‌ای محقق نمی‌شد، ابراز داشت: ایشان پس از انجام مدیریت کلان در شورای عالی دفاع به این نتیجه رسیدند که با تاسیس ستاد جنگ‌های نامنظم در جبهه‌های جنگ و سپردن فرماندهی آن به شهید مصطفی چمران به سرمنزل مقصود می‌رسیم.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان اذعان داشت: امروز که جمهوری اسلامی ایران به سبب دست یافتن به قله‌های دانش و فناوری در جهان می‌درخشد بدون تردید ثمره تدابیر و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری است.
وی با اشاره به شهدای هشت سال دفاع مقدس، یادآور شد: این شهدا به خاطر اسلام و حمایت از خط ولایت فقیه جان خود را فدا کرده و به مقام شهادت رسیدند.
جلائی راه شهدا را راه اسلام، امام، رهبری و حفظ نظام جمهوری اسلامی ذکر کرد و بیان داشت: همه باید در ادامه دادن راه شهدا ثابت قدم باشند.
وی با تاکید براینکه فعالیت‌های ما باید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و برگرفته از پیام‌ها و توصیه‌های شهدا باشد، افزود: کسانی که می‌خواهند در حوزه ایثارگری فعالیت کنند باید ببینند شهدا از ما چه خواسته‌اند.
این مسئول، جهاد ملت ایران در دوران دفاع مقدس را بر محور مجاهدت در راه خدا توصیف کرد و اذعان داشت: شاخصه بزرگ و وجه تمایز دفاع مقدس با دیگر جنگ‌ها مجاهدت و تلاش در راه خدا بوده و هر جا این امر محور باشد موجب پیروزی مسلمانان می‌شود.
اجرای سرود توسط گروه رزم‌نواز نیروی دریایی ارتش و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول