اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران:

همایش متولیان موقوفات مازندران برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: همایش متولیان موقوفات استان مازندران به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران در دوم آذر برگزار می‌شود.

همایش متولیان موقوفات مازندران برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران حجت الاسلام سیف‌الله سهرابی در جلسه کار گروه حفظ و احیای موقوفات استان از برگزاری همایش متولیان موقوفات این استان خبر داد.
وی بیان داشت: این همایش در دو شهرستان ساری و بابل در روز چهارشنبه دوم آذر با حضور متولیان موقوفات غیر متصرفی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه مدیر کل اداره تحقیق سازمان اوقاف و امور خیریه در این همایش حضور می‌یابد، تصریح کرد: متولیان موقوفات شهرهای ساری - نکا - بهشهر - قائمشهر به میزبانی ساری در آستانه مبارکه امامزاده عباس (ع) و متولیان موقوفات شهرهای بابل - بابلسر - آمل - بندپی - لاریجان - بلده - محمودآباد در امامزاده قاسم (ع) بابل گرد هم می‌آیند و درباره چگونگی عمل به اجرای نیات واقفان با هم به بحث و گفت‌وگو می‌پردازند.
مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به اهمیت حفظ و احقاق حقوق موقوفات گفت: متولی موقوفه باید خود صالح و لیاقت متولی بودن را از نظر ظاهری و باطنی داشته باشد و متولیان به مانند وصی واقفان خیراندیش هستند.
وی وظایف اداره تحقیق اداره کل را سنگین بر شمرد و گفت: اداره تحقیق نقش مهمی در تعیین و نظارت متولیان موقوفات دارد و نظارت و برنامه‌ریزی برای متولیان می‌تواند راهگشای بسیاری از مسایل باشد.
سهرابی با اشاره به اینکه استان مازندران دارای 948 موقوفه غیر متصرفی است که دارای متولی است، متذکر شد: 12 هزار و 598 موقوفه متصرفی که تولیت آن را اداره اوقاف و امور خیریه به عهده دارند.
مدیرکل اوقاف مازندارن اذعان داشت: در این همایش‌ها آیت الله طبرسی و امام جمعه بابل به ایراد سخنرانی می‌پردازند و مسایل و مشکلات مربوط به متولیان بحث و بررسی می‌شود.
انتهای پیام/ن۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول