اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

سرپرست فرمانداری سیریک عنوان کرد:

عدم تامین زیرساخت‌ها مهم‌ترین مشکل شهرک‌های سیریک

خبرگزاری فارس: سرپرست فرمانداری بندر سیریک از عدم تامین زیرساخت‌های مورد نیاز به عنوان مهم‌ترین چالش و معضل پیش روی شهرک‌های جدید التاسیس مسکونی این شهرستان یاد کرد.

عدم تامین زیرساخت‌ها مهم‌ترین مشکل شهرک‌های سیریک
به گزارش خبرگزاری فارس از شرق هرمزگان، فلکناز دهقانی چهارشنبه شب در دومین نشست شورای مسکن شهرستان با بیان اینکه عدم تامین زیر ساخت‌های آب، برق، تلفن و جاده دسترسی مهمترین مشکلات تعاونی‌ها و شهرک‌های جدید الاحداث شهرستان سیریک است، گفت: شورای مسکن یکی از شوراهای تخصصی است که باید ضمن بررسی مسایل و مشکلات مسکن شهری و روستایی راهکارهای لازم را در مورد رفع موانع و مشکلات آنان ارائه را دهد.
وی با بیان اینکه پروژه مسکن مهر محلات ساحل نشینان از جمله پروژه‌هایی است که در سطح استان داری رتبه است از عدم بهره‌برداری از این مجتمع با وجود پایان کار 60 واحد انتقاد کرد.
دهقانی گفت: دستگاه‌های مرتبط باید علت تاخیر در واگذاری و افتتاح این پروژه را به جد پیگیری و اعلام کنند و در صورتی که اختلافی در هزینه‌های تمام شده واحدهای مسکونی باشد برخورد قانونی صورت گیرد.
معاون مسکن اداره کل مسکن و شهرسازی استان هرمزگان نیز در ادامه گفت: طرح مسکن مهر از جمله اقدامات دولت برای برخورداری اقشار کم درآمد و آسیب پذیر از مسکن مناسب و رفع مشکل جوانان است.
محمد حریدنیا با بیان اینکه دولت تمام زیر ساخت‌ها و تاسیسات مورد نیاز واحدهای مسکونی مهر از جمله آب، برق، تلفن و گاز را به طور رایگان از محل اختصاص یارانه پیش‌بینی کرده و تنها هزینه انشعاب برعهده متقاضیان خواهد بود افزود: براساس مصوبات شورای مسکن استان و بخشنامه هیئت وزیران حق بیمه واحدهای مسکونی به ازای هر متر مربع زیربنا 70 هزار ریال محاسبه و وصول خواهد شد.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان سیریک نیز گفت: از ابتدای آبانماه سال‌جاری تسهیلات  جدید به واحدهای مسکونی روستایی با وام 10 میلیون تومانی و باز پرداخت 15 ساله و سود پنج درصد به متقاضیان آغاز شده است.
رضا سعدینی در مورد مشکلات تعیین الحاق به محدوده برخی روستاهای شهرستان گفت: به زودی با تعامل با منابع طبیعی شهرستان تعیین تکلیف الحاق به محدوده طرح‌های هادی روستاهای کنارجو، بمانی، کندال، بندگرمان و کوهستک مرتفع خواهد شد.
علی خاکساری نماینده بانک مسکن در این شورا نیز ابراز داشت: با توجه به حجم بالای مراجعان در شعبه میناب و کمبود نیروی انسانی و اعطای تسهیلات مسکن به زودی بانک مسکن در شهرستان سیریک راه‌اندازی می‌شود.
شهرستان سیریک دارای سه تعاونی مسکن مهر ساحل نشینان با 171 واحد، تعاونی عدالت کارمندان با 57 واحد و تعاونی مهر فرهنگیان با 70 واحد مسکونی است.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول