اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

آیت‌الله مصباح‌یزدی ـ 2:

روانشناسی دارای پایه‌های ضد‌اسلامی است

خبرگزاری فارس: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری روانشناسی یکی از علومی بوده که دارای پایه‌های ضد اسلامی است.

روانشناسی دارای پایه‌های ضد‌اسلامی است
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی پیش از ظهر امروز در همایش گروه‌های تخصصی تحول در علوم انسانی که در سالن همایش موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) برگزار شد، اظهار کرد: استادان مکتب روانشناسی از چند‌ منبع تغذیه می‌شوند تا به تدریس روانشناسی در دانشگاه‌ها بپردازند.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری روانشناسی یکی از علومی بوده که دارای پایه‌های ضد اسلامی است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت ابزار و مقدمات در تغییر علوم انسانی گفت: ابزار و مقدمات اساسی در زمینه تحول علوم انسانی نیاز است و پشتوانه در زمینه تغییر علوم حرف اول را می‌زند.
وی خاطرنشان کرد: با وجود همه سختی‌ها اگر کسانی اراده جدی در زمینه اسلامی‌سازی علوم داشته باشند می‌تواند علوم انسانی را اسلامی کرده و قدم سنجیده و حساب شده‌ای را بردارند و بدون تردید خداوند آنها را کمک می‌کند.
مصباح‌یزدی ادامه داد: متاسفانه هنوز این گروه به حدنصاب نرسیده و به طور کلی برای پیشبرد اهداف هر کسی به اندازه توان خود باید قدمی بردارد.
وی با اشاره به بازنگری در تدریس برخی دروس گفت: باید یک بار برای تدریس درس‌ها خود منصفانه قضاوت کنیم و به بررسی بپردازیم که آیا دلیل روشنی برای تدریس این دروس وجود دارد و با اسلام سازگار است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: این امری صحیح است که آتش عظیمی در برابر ماست که فرهنگ ما را تهدید می‌کند ولی برای تغییر آن به عزم راسخ و همت بلند نیازمندیم.
وی با اشاره به تدریس درس انقلاب سفید پیش از انقلاب اسلامی اظهار کرد: پیش از انقلاب درس انقلاب سفید از درس‌های اجباری بود و در پایان معلمان می‌گفتند فرمان اعلی حضرت است.
مصباح‌یزدی از استادان و دبیران عنوان کرد: دبیران و استادان در پایان تدریس در کلاس‌ها باید ابراز کنند که این موارد از غرب آمده و ما مجبوریم این مطالب را مطرح کنیم تا از ورود این تصور که مطالب کتاب‌های موجود وحی نازل شده است، در بین اذهان دانشجویان جلوگیری شود.
وی خاطرنشان کرد: یکی از اساتید خارجی، درباره فیلسوفان معاصر کمبریج صحبت می‌کرد که تحول فلسفی جدید را در عالم غرب پایه‌گذاری کرده ابراز کرد در شرح حال آنها نوشته شده که همجنس‌باز بودند.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)  ادامه داد: آنها نوابغی هستند که علم امروز ما برگرفته از افکار آنها است و اخلاق انسانی و اجتماعی نداشتند و به تئوری‌پردازی برای علوم ما پرداختند.
وی تصریح کرد: گاهی نقطه‌های مثبت و خوبی در حرف‌های این دانشمندان مشاهده می‌شود که برگرفته از فرهنگ مسیحیتی است که در عمق وجودشان بوده است.
مصباح‌یزدی تاکید کرد: اوجی که در انسان‌شناسی وجود دارد و عالی‌ترین نقطه‌ای که روانشناسی جدید انسان‌گرا و کمال‌گرا به آن رسیده در سخنان اهورامزدا بوده که پس از تامین نیازمندی‌های فیزیولوژیکی انسان به حدی می‌رسد که خدمت به دیگران برایش لذت می‌شود.
وی عنوان کرد: پس از قرن‌ها جدیدترین مکتب روانشناسی عالم به این رسیده که از اوج متعالی برخوردار است و در فرهنگ ما کف اخلاق و ارزش‌ها است.
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به میزان پیشرفت علوم انسانی اسلامی گفت: بسیاری از کارهای انجام شده ولی کار یک نفر و گروه نیست بلکه باید کل نظام به یک عزم ملی بپردازند تا با تبیین و اصلاح این وضعیت، اسلامی شدن علوم انسانی صورت گیرد.
وی اظهار کرد: هر کسی به اندازه توان خود باید گام بردارد و هر اندازه هماهنگ‌تر و منسجم‌تر باشد و جوانب سنجیده شود کار بهتر است و همه در اندازه توان خود باید گام بردارند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول